Gå til innhold

Jaguar


ovik

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innom min lokale merkeforhandler et par ganger i det siste, og de har en nydelig F-PACE i butikken. Kanskje et alternativ til den etter hvert litt gamle Discoveryen. Jeg vet ikke om jeg tør prøvekjøre - kanskje blir jeg hektet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reservert i-Pace. Mindre enn F-Pace utvendig, men på størrelse med Cayenne innvendig.

IMG_0582.JPG

Hadde LR hatt en søster ville den blitt reservert i stedet. Bakgrunnen er gode erfaringer med BMW i3, men som er for liten og har for kort rekkevidde til å være eneste bil. El er lurt selv uten kollektivfelt og bomfritak. Det jeg ikke vil savne er EGR, webasto-trøbbel, oljepumpehusfrykt og service/driftskostnader. Elbilen vi har nå er hurtigladet for 600 kr på 7000 km (pluss ca 2 kr mila på hjemmelading), og serviceavtale fem år koster 5000 kr. Men det blir sikkert litt avskrivning, og med 170 hk på smale bakhjul trur jeg det blir et visst gummiforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får du nå også som Range Rover Velar... begge bygget på Jaguar Land Rovers platfform iQ. B)

 

Plattformen heter D7a. I motsetningen til All New Discovery's D7u fullalu-konstruksjon så er også brukt bla stål i konstruksjonen på Velar/Pace for å få bilen stivere på veien. Chassiet deler mye men er ikke helt likt da bilene har forskjellig lengde osv. :)

Jeg har reservert i-Pace. Mindre enn F-Pace utvendig, men på størrelse med Cayenne innvendig.

 

Hadde LR hatt en søster ville den blitt reservert i stedet. Bakgrunnen er gode erfaringer med BMW i3, men som er for liten og har for kort rekkevidde til å være eneste bil. El er lurt selv uten kollektivfelt og bomfritak. Det jeg ikke vil savne er EGR, webasto-trøbbel, oljepumpehusfrykt og service/driftskostnader. Elbilen vi har nå er hurtigladet for 600 kr på 7000 km (pluss ca 2 kr mila på hjemmelading), og serviceavtale fem år koster 5000 kr. Men det blir sikkert litt avskrivning, og med 170 hk på smale bakhjul trur jeg det blir et visst gummiforbruk.

 

Gratulerer med kjøp Truls. Moro at du trøkker til med nybil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Plattformen heter D7a. I motsetningen til All New Discovery's D7u fullalu-konstruksjon så er også brukt bla stål i konstruksjonen på Velar/Pace for å få bilen stivere på veien. Chassiet deler mye men er ikke helt likt da bilene har forskjellig lengde osv. :)

 

 

 

Åpenbart en plattform med to ulike betegnelser.... B)

 

"The F-Pace chassis is the third model to be built on Jaguar Land Rover's iQ-Al (D7a) modular platform, which is used for the XE, the second generation XF, the next-generation XJ and a new Range Rover to be positioned between the Evoque and the Sport.[8] The design features double wishbone suspension at the front, with similarities to the system fitted to the XF and F-Type models, the rear features an entirely new subframe mounted multi-link suspension system, named by Jaguar as Integral Link. This system is a more costly combination to manufacture but allows for greater tuning to provide a good balance between handling and ride quality."

 

D7U plattformen ble introdusert/tatt i bruk på L494 (RRS) og L405 (FF). B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Åpenbart en plattform med to ulike betegnelser.... B)

 

"The F-Pace chassis is the third model to be built on Jaguar Land Rover's iQ-Al (D7a) modular platform, which is used for the XE, the second generation XF, the next-generation XJ and a new Range Rover to be positioned between the Evoque and the Sport.[8] The design features double wishbone suspension at the front, with similarities to the system fitted to the XF and F-Type models, the rear features an entirely new subframe mounted multi-link suspension system, named by Jaguar as Integral Link. This system is a more costly combination to manufacture but allows for greater tuning to provide a good balance between handling and ride quality."

 

D7U plattformen ble introdusert/tatt i bruk på L494 (RRS) og L405 (FF). B)

 

Yes, stemmer det du skriver. :)

D7u kom allerede på 494 og 405, ja. "Range Rover - First all-aluminium suv" B)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...