Gå til innhold

LRF Rescue Team


Anbefalte innlegg

En fyr skulle handle noe ved av meg.

 

"Veden står ute på jordet og det er 50cm snø" fortalte Eivind.

"Det er ikke noe problem," sa kunden. "jeg har pickup."

 

Vi ble enige om å møtes på gårdsveien min kl 18.

 

Kl 18 kom jeg ned på tunet og fikk se at fyren hadde forsøkt å komme seg ut på jordet. Han hadde to forhjul i brøytekanten og to bakhjul på veien og stod bom fast.....i sin riskokerpickup med noe som så ut som hjul fra en Opel Corsa.

 

Jeg hentet DiscoDoya, og ettersom jeg ikke hadde LRF-vesten på, kjørte jeg et par piruetter rundt ham, gjennom 50cm dyp snø, snøfonner, brøytekanter. Jeg var nøye med å ha tilstrekkelig spektakulært hjulspinn og tok vel en tre-fire runder med 100m diameter før jeg festet ham til hengerfestet mitt og trakk ham skånsomt ut på veien.

 

Han kommer ikke til å skryte av sin japanske pickup med det første..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga en svenskprodusert (brukt)bil nylig levert fra forhandler startstrøm i Spøbberg før snøtreffet på lørdag.

 

Rakk ikke å ta på meg LRF-vesten (verken den gule eller den oransje) siden jeg måtte handle lomper før oppmøte for treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en morning var jeg og leverte elste jenta på skolen, da en små hissig fyr i en Nis¤#" med en kjempe lang arbeidshenger ropte at jeg måtte passe den dritt bilen...( Jeg har nå en Defender 90 TR) jeg flyttet bilen...følgte datteren min inn på skolen, og da jeg kom tilbake hadde "kødden" prøvd og rygge den lange arbeidhengeren inn på skoleplassen med det reultatet at han hadde kjør Nis"#¤ fast, og klarte ikke hverken å rygge eller kjøre frem. Han kom da og spurte om jeg kunne dra han løs...Det sto flere arbeidere og så på, og i tillegg til at han sperret veien med den stygge Niss"#¤, svarte jeg: "Jeg kan ikke dra deg løs med min "Drittbil", du får heller ringe etter Viking. Jeg hjelper ikke slike drittsekker som du...Var selvsagt meget fornærmet!

 

Satt meg inn i bilen og kjørte glad og fornøyd fra stedet, mens "kødden" stod igjen og sperret veien med den stygge riskokeren sin;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro løs en Beemer x3.

Hadde kjørt seg fast på flatmark.

Rett utenfor kantinen.

 

Han ble litt snurt når jeg kjørte inn og rygga ut med Beemeren på slep ut.

Sente han avgårde med "hilsen NLRK avd.Rog".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro en Skoda Fellatio opp en isete bakke (Jodokstølen, under Skogshorn, Hemsedal):

gallery_2_201_38036.jpg

Brukte alpindress til jobben.

 

(bergingsøyet er i skjørtet under høyre hovedlykt; under venstre var det ingenting av interesse. Bergingsøyet var LINKS-gjenga... :blink: )

 

La kjettingene ferdig på for en danske med en Opel Astral; han klarte deretter å rygge opp sjøl. Tok dem også av for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hytta er vel forbeholdt STUDENTENE, Frode? :D :D :D

 

Hvordan var renholdet?

 

(To år tidligere, ca 200 meter unna:

 

anton_til_fjels.jpg

 

)

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reint og fint. Pri.1: studenter, Pri.2: Styremedlemmer og tilsatte i studentdampskipet, Pri.3: tilsatte høgskolen. Jeg kom med på pri.3...og booka hytta første gang jeg sjekka en mail fra en adressat som jeg har hatt eget spam-filter pga stadig mas om...ledige hytter :rolleyes:

 

Ser av bildet at du hadde med deg powered trailer. Det er sikkert lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

På årets Våmønstring stilte jeg søsters '78 Porsche 928, men da utstillingen var ferdig fikk jeg ikke start på herligheten.. Siden bilen min sto hos søster, var det naturlig at de tok den til Øvrevoll for å bistå med oppstart...

Bare et lite stemningsbilde på en fin dag:

 

Vr2010002.jpg

 

Han Solo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Dro løs en Iveco av den mindre type førerkort kl c1 i går. De hadde sunket ned i noe løs pukkel. fikk desverre ikke noe bilde av det, siden det var en forumist som hadde den tenkte jeg skulle spare han for ydmykelsen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg gikk tøm for diesel i kveld med min Disco1 - midt i oddernestunnel E18. 'trodde jeg skulle rekke fram til bensinstasjon før den gikk helt tøm' B)

fikk diesil fra min nabo etter en rask tlf, men når jeg skulle skinne den i gang, så gikk jeg tøm for strøm :lol:

@LE her på forum hadde kjørt forbi en gang i sin SAAAAB, så etter en tlf, kom han tilbake i sin Disco3 og fikk trekke meg opp til bensinstasjon og der fikk vi starte bilen igjen.

 

STOR takk til Atle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

24 sept var en gulldag med Range Rover. På vei til elgjakt kom jeg opp en slags massemønstring av biler som hadde kjørt seg fast. Det var kommet 30 cm snø, nokså overraskende, og i bakken mellom engerdalssætra og drevsjø sto det sikkert 20 menneskebiler på sommerdekk. De kom ikke opp, og turte ikke kjøre ned igjen. Fremst sto det en Passat 4motion (!) og den fikk gleden av å henge etter Ragnar i 3 kilometer, helt til toppen av bakken. Eieren var veldig lykkelig, spanderte en 6 pakk med importøl og mumlet noe om at han "nok hadde kjøpt seg feil bil..." :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brumle tauet en germansk kasse på mandag, konebil med kollapset klutsj. Brukte heavy duty stropp, tung germansk kasse. Men tror du ikke den tauede sjåfør klarte å få skikkelig slakt tau og kjørte høyre forhjul på stroppen. Og stroppen gikk rett av. Trodde ikke det var mulig. Ingen skader på bilen, jeg kjøper ny, han betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var på vei til skauen i dag for å lufte bikkje og hagle kom da over en Disco 3 i grøfta

 

Sånn sto han gitt

gallery_4355_9_47384.jpg

Prøvde først å dra den opp

gallery_4355_9_1953338.jpg

Hekta på vinsjen

gallery_4355_9_2771635.jpg

å oppe var han

gallery_4355_9_914873.jpg

 

88ern synes det var allright å hjelpe en 40 år yngre slektning :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...