Gå til innhold

LRF Rescue Team


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
53 minutter siden, gautes skrev:

Trodde vi hadde en grense for hva vi berget og hva og hva vi dyttet lenger ned i grøften.B):lol:

 

Fossil

Ha ha :D.  Det er i alle fall håp for avkommet....jeg foreslo for Kasper at han skulle plass med en av de i bilen dlik at de kunne peke ut veien for meg, men det var imot hans prinsipper sa han så sånn ble det ihvertfall ikke:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mykje hovering når elbilar går tomme for straum, frydar meg bittelitt eg og når ein tesla står utan juice.. :-) 

Men jamt over er det vel kortare til næraste stikkontakt enn næraste bensinstasjon så hovmod kan vel stå for fall av og til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 den 9.17, avdem skrev:

Mykje hovering når elbilar går tomme for straum, frydar meg bittelitt eg og når ein tesla står utan juice.. :-) 

Men jamt over er det vel kortare til næraste stikkontakt enn næraste bensinstasjon så hovmod kan vel stå for fall av og til.....

 

Så et innlegg fra NAF her om dagen når det rant over av kommentarer på et slikt innlegg på Facebook. De hadde desidert mest av feilfylling av drivstoff som årsak til berging :P 

 

Er vel heller svært sjeldent en Tesla går tom, da er det i tilfelle eieren det er noe feil med og han hadde gått tom med en bensin/diesel bil også. Som du sier er det tett mellom ladepunkter og de fleste Teslaer har reell rekkevidde på 400-550km på en lading. Har aldri vært bort i å ha problemer med rekkevidden..

 

Sidenote, Forstår ikke helt greia med å "avsky" elbiler egentlig. De som kjøper dem nå betaler svært mye av utviklingen som blir gjort før de fleste andre kommer til å eie en om noen år. Fremdriftsmessig er elmotoren overlegen i både vedlikehold og styrke så jeg er ikke i tvil om at det er fremtiden, men om den henter strøm fra et batteri eller en eller annen form for generator skal jeg ikke være påståelig på :) De fleste land kommer jo med direkte forbud mot salg av dieselbiler om bare få år. Kan sammenlignes litt med de som synst farge-tv var noe tull også. Verden går fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JokerS30 skrev:

Det er likevel interessant hva slags sydende HAT enkelte legger for grunn ovenfor elbiler.


Jeg mener, har ikke folk viktigere ting bekymre seg over ?

 

Og så har man Android vs Iphone eller Mac vs PC og sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farten. Enkelte må visst ha noe å legge all den negative energien i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Nesten litt ekstraordinært trivelig å bistå i dag, bortsett fra at jeg hadde drukket etpar øl og måtte være passasjer i egen bil.

Har en nabo som er politi og en kompis som kjører bergningsbil, naboen hadde besøk som sto i grøfta pga stålis og svingete bakke, og bergningsbilen dugde ikke til jobben.

RRC to the rescue  :)

 

25507694_10155121370762517_1069748377303

Her mens vi bunkrer stropper før vi kjører ned og henter ham, ikke ok å ta bilde av kunder eller på gården til naboen så det fikk jeg ikke gjort.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekskona ringte igår og ba om hjelp til å få start på bilen til hennes nye samboer. Trodde det var flatt batteri. Dro ut i min ganske så nyervervede Disco og tok med slepetau og Powerboostpakke. Bilen ville ikke starte på powerboost og stod såpass krøkkete til (intil en vegg med fronten inn)... Tenkte det kanskje var en ide å dra ham igang, men stussa litt på hvordan å få "tak" i fronten på ham... Bilen stod på snø så jeg tenkte.. hmmm... kan jeg kanskje bare trekke ham litt sidlengs.. og ja... det kan man med en Disco! :D Jeg fikk dratt ham ut og etter 100 meter i 2. gir starta den gitt. 

Jeg tror det i utgangspunktet var litt kjipt for ham at hun måtte ringe eksen for at han skulle få kommet seg avgårde, men det var nok ekstra "trist" å se eksen svinge opp i en svær 4x4 og trekke liv i en ganske ny Mondeo... :D 

Livet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...