Gå til innhold

Erre femi å kjøre evåkk?


Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

"konebiler" er et historisk begrep. At Evouqe er konebil er en bred misforståelse. Jeg passerer daglig flere Evouqe på vei til jobb og har tilgode å se at det er et flertall med kvinnelige sjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er noen biler liksom "konebiler"? Man snakker aldri om at biler er "mannebiler" slik at ikke vi damer kan kjøre dem uten å miste imaget! :)

 

Jo da. Jeg kjører en bil som kona nekter å kjøre, hun kaller den gubbebil og vil ikke bli sett bak rattet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan sies om Evoque'n, men den er blitt en trendsetter som nå gjør at BMW, Audi og Porsche (i følge bilnorge.no) kommer med modeller som skal appelere til samme kundgruppa som Evoque'n gjør.

 

Les mer her: http://www.bilnorge....l.php?aid=39411

 

Akkurat dette er litt morsomt, siden et utkomme av den meget omfattende markedsundersøkelsen LR gjorde før de satte seg ned og designet Evoque, var at potensielle kunder savnet en BMW/Audi-konkurrent i LRs modellrekke. En sporty bil med suv-egenskaper.

De fikk Evoque!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere er det blitt observert forumister med seriebiler her. Så en homoparade er det jo ikke :P

 

Så hvis man er en seriebilforumist er man ikke homo?

 

Fra spøk til revolver. De som mener Evouqe er femi bør promte slutte å lese ukeblader som Se & Hør og heller be om en prøvekjøring av denne nydelige bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er litt morsomt, siden et utkomme av den meget omfattende markedsundersøkelsen LR gjorde før de satte seg ned og designet Evoque, var at potensielle kunder savnet en BMW/Audi-konkurrent i LRs modellrekke. En sporty bil med suv-egenskaper.

De fikk Evoque!

 

Nå er tyskerne overkjørt, og må trå til med modeller/versjoner som overgår Evoque. Senere kommer LR med ny versjon som overgår...., og så.....

 

Ja, og sånn går nu dagan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evoque er utrolig bra designet, og vil bli husket som like viktig for bildesignet som Seriebilene, Defender, RRC, LR322 og Disco 3.

 

Den er større enn den ser ut bilder, og skikkelig sint. Kan ikke tenke meg en bil i den størrelsen som er tøffere utvendig, innvendig eller i terrenget.

 

Takk!! Som jeg skulle sagt det sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært millionær hadde Evoque fort blitt en konebil og en Sport på meg. :P Men for meg som er en stakkars deleekspeditør som selger "billige" Land Rover deler (hmmm) så blir nok Evoque en drømmebil inntil videre.

 

Så nei... Evoque er ikke femi !!!! Noe av det tøffeste som har 4 hjul. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evenukk? Det er vel ingen bil i denne klassen som er så potent som Evoque!

 

Alle biler er i utgangspunktet for dyre. Om Evoque'n er aaaaaalt for dyr, må jo vurderes ut fra alternativene. Sammenlignet med de direkte konkurrentene er den ikke avskrekkende. På kjøpet får du også en personlighet og utstråling som verken Mercedes, Audi eller noen andre er i nærheten av å kunne tilby! Ikke en gang som ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evoque starter på ca 450.000,-.

 

Hva starter Audi Q5 på?

BMW X3??

Volvo XC60???

MB har ingen direkte konkurrent i sortimentet....

 

At den er dyr for noen å kjøpe, betyr ikke at den ikke treffer kunder ;)

Endret av ole jacob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evoque starter på ca 450.000,-.

 

Hva starter Audi Q5 på?

BMW X3??

Volvo XC60???

MB har ingen direkte konkurrent i sortimentet....

 

At den er dyr for noen å kjøpe, betyr ikke at den ikke treffer kunder ;)

 

Nå er konkurrentene til Evoque definert et hakk lenger ned en Q5 og X3. Pris- og ytelsesmessig er Q3 og X1 nærmere. Mercedes? GLK er nok et alternativ.

 

Edit: Litt vel mange vel i min opprinnelige tekst :)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Homsebil, konebil, evenukkbil etc... Mange rare forestillinger her. En venn av meg som er homofil, kjører Suburban og tidligere Nissan Kingcab. Er disse også "homsebiler"? Samboeren hans kjører gammel årgang av Dodge Charger, en skikkelig hårete muskelbil.

 

Et lite søk på Finn viser at konebiler kan være Dodge RAM med 325 hk, Mercede E-klasse eller Volvo XC-90, mens Volvo 262 er noe koner vil bli kvitt, på linje med Defender og seriebil? Ellers så er vel den mest vanlige oppfatningen at en konebil er en Yaris, Polo eller Corsa. Jeg hadde en tidligere kvinnelig kollega som kjørte Defender. Hun er både kone og mor og en ekskjæreste som kjørte Wrangler. Hva som er femi og konebil har nok endret seg over tid.

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...