Gå til innhold

Lr I Arbeid


Fosen

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Greit med stor bil og større tilhenger. Kom hjem i kveld med strømnettet fra sesongens første NM runde i Rallycross, nøyaktig 2,0 tonn med materiell på hengeren i følge vekta + 600 kg på planet.. Vogntog totalvekt: 5,7. Helt fint å trekke på slikt med riktig teknikk.

 

2016-05-15 22.37.57.jpg

2016-05-15 22.42.40.jpg

2016-05-15 22.43.12.jpg

 

-Camarogeddon

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Greit med god plass når tomflasker skal returneres DSC_0949.JPG

 

Pickup duger også i jobbsammenheng:

DSC_0217.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hentet en bod på 7,5 kvm. Litt over 1 tonn. Var ikke problem å holde følge i trafikken?

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det er vel ikke nødvendigvis sånn at jeg kjørte sånn jeg tok bildet. Pressenning og stropper var nok på plass før bilen ble startet...

 

Det er nok stroppene over steinblokkene han sikter til, for det er ikke akkurat etter boka på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei ? Hva er galt ?

Når steinene ikke ligger inntil hverandre har de anledning for å forskyve seg. Selvom stroppen over er stram så er steinen tung og vil "lett" kunne vri seg løs. Når man skal stroppe flere ting sammen må de alltid legges inntil hverandre, slik at ikke lasten har noen vei å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så at hver stein er stroppet til hver pall, og står tettitett har ingen betydning?

 

makan til rør....

Var ikke ment som kjeft. Men svært få veit hvor viktig lastsikring er før ting faktisk skjer.

Fiberstropper har ingenting å gjøre på stein, da det fort blir gnagd på stroppene. Hjørnekasser hadde hjulpet.

Ser ut som plastband på stein til pall, de hjelper også svært lite. Slike plastband er ikke for å sikre stein til pall, det er for å sikre pall til stein..? Det er heller ingen sikring forover foruten bandene.

Burde brukt stempling mellom steinene samt hjørnekasser og sikring forover.:)

Endret av JosteinN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke enig, og som nevnt, jeg kan sikre lasta mi. Det er både kjetting,enkeltstropper pr stein og " frontstropper" foran hver steinrekke før bilen ble startet.

Utover det har jeg ikke til hensikt å diskutere dette videre. Plastband har selvsagt ingenting på sånne vekter å gjøre....

 

Forøvrig var LR i arbeid også på fredag:

IMG_20160624_210517.jpg

 

Jeg traff en stakkars, hjemløs stakkar, og jammen tror dere ikke den fulgte etter meg helt hjem.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg traff en stakkars, hjemløs stakkar, og jammen tror dere ikke den fulgte etter meg helt hjem.... :)

 

Hehehehe... Ser for meg hjemkomsten... "Se så søt den er. Den fulgte etter meg hele veien hjem! Kan vi ikke beholde den? Værsåsnillværsåsnillværsåsnill??" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...