Gå til innhold

Visker på h.siden låser seg


telindnor

Anbefalte innlegg

På Defenderen så har det dukket opp et nytt fenomen. Noen ganger så stopper viskeren midt på ruta, spesielt nå friksjonen er høy, mao tørr rute. Da er det å bråstoppe og dra viskeren "ut" for å få løsnet det som setter seg inne i leamikken bak ved ruta. Vet ikke hvorfor den låser seg, er det mulig å fjerne noe og smøre opp leamikken uten å demontere hele dæsjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen kur for dette direkte, men jeg bruker regelmessig wd40 og tynn spraygrease på akseltappene til vindusviskerne. Det trenger inn og gjør i alle fall ikke skade. Har ennå ikke hatt trøbbel og jeg velger å tro at det har noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...det jo bare den ene siden som henger litt.

Man kjøper jo ikke ny bil bare fordi dekkene begynner å bli litt slitt heller Rolf :)

 

Når ett dekk har gått 150 tusen og er slitt, er jo de andre også slitt ;)

 

Best og bytte alt trur jeg når du først begynner så du slipper og gjøre det opp igjen om noen år på venstre siden ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter siste taler, det er ikke så ille. Jeg gjorde jobben i fjor og fikk viskere som stopper normalt lavt på ruta. Jeg byttet wire + gjennomføringer. Du må av med topp plata på dash, og for å få til dette må side panelene av også. Instrument panelet må litt ut / bakover og det kan hende du må av med kanalene som fører luft opp til frontruta for å få løsnet skruene til gjennomføringen ( akkurat det vat faktisk det mest knotete).

Tar nok litt mer enn en time, men på en liten lørdag formiddag er du i mål. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...