Gå til innhold

Klargjøring for tur, gode tips?


R.Ka

Anbefalte innlegg

En skikkelig service endel uker før tur for å luke ut fadeser er lurt. Jeg har alltid med et hjullagersett og en liten verktøykasse + tape,kabel,strips,ymse slange ,sikringer,pærer hovedlys,mm.

Da skjer det sjelden noe.

Ligger verktøykassa hjemme,går alt til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera til noen venner av oss reiste til Afrika for å jobbe på løvebarnehjem (ja, blond og litt til..). Fylte opp koffertene med ting hun mente ikke fantes i Afrika. Innrømte at hun følte seg veeeeldig teit når hun oppdaget at "afrika" er digert og den lille avkroken hun var i hadde kjøpesenter som fikk City syd til å se ut som en landhandel..

 

Mer på tema, har viftereim, et sett filter, noen hjulmutterer, lyspærer, sikringer og litt verktøy i bilene. Holder ikke det har vi NAF-medlemskap og plastikkpenger.

Litt klær,drikke og mat etter årstid og hvor/hvor langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda.

Har hørt om både nyrestein, arm og beinbrudd, og mass annet rart, men lagerhavari har jeg aldri vært utsatt for......

Det vil nok komme, skal du se. ;)

 

Jada - litt sleivete omgang med objekter, men den som legger godviljen til skjønner at det var kjæresten som (underforstått) kom hjem med (bilen) på flatvogn etter lagerhavari (på bilen).

 

Phuh - fakturerer deg slitasje på tastaturet, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stjeler Defendere der borte!

Dette er desverre sant... pedal laas eller noe lignende er kanskje en god ide. Men det er jo folk som stjeler hjul, speil, etc. Ikke la mobil eller annet "tyveri snacks" ligge i bilen. Kanskje det beste raadet er, ikke ta noe ekstra med - da vil bilen ha det bedre og bli mindre sur, og du vil ha bedre kontroll paa det du har.

 

Tror jeg stakk med litt under 500kg med reservedeler og reserve reservedeler, og kjettinger til dekk og kjettinger til bergning, og to forskjellige jekker og mye annet utstyr, to brannslokkere, spade og hakke, en stor Waeco fryser saann at Norvegian til dattera ikke skulle svette, lavo til 8 plus annet kampingutstyr, et par lykter, godt over 20 liter med olje, inverter, JBL greier med en hau diverse kabler etc etc. Men, saa skjedde det da, vi maatte handle spyleveske, og naar generatoren spiste de gamle morkne reimene som jeg akkurat montenterte i 2001 saa oppdaget jeg at reserve reimene var fra forrige aarhundre saa det var bra vi hadde reserve reserve deler ogsaa. Nei, hvis det ikke var for aa faa riktig vektfordeling saa ville vi ha reist med varseltrekant, NAF og kreditt kort.... kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal til bilens hjemland så ta med lang lenke så du kan lenke deg fast til bilen, samt installer GPS-sporing. De stjeler Defendere der borte!

Uhh... det hadde jo vært skikkelig kjiper'n dersom det hadde skjedd. Nå sjæler jo folk alt mulig rart da, enten det er der borte eller her hjemme, men det kan sikkert være en god idè å utstyre seg med sporing ja, muligens. Det koster vel ikke all verden, tross alt?

 

Jeg har i alle fall IKKE særlig lyst til å gå hjem...!

Dette er desverre sant... pedal laas eller noe lignende er kanskje en god ide. Men det er jo folk som stjeler hjul, speil, etc. Ikke la mobil eller annet "tyveri snacks" ligge i bilen. Kanskje det beste raadet er, ikke ta noe ekstra med - da vil bilen ha det bedre og bli mindre sur, og du vil ha bedre kontroll paa det du har.

 

Nei, hvis det ikke var for aa faa riktig vektfordeling saa ville vi ha reist med varseltrekant, NAF og kreditt kort.... kanskje.

Takker for diverse tips! Jeg kommer nok ikke til å ta med riktig så mye reservedeler som du hadde... muligens.

NAF og plastkort er på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...