Gå til innhold

Priser Defender


Neverluren

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Litt kjedelig når "unik" bil bare er litt dørkaluminium til overs fra en gammel sjark, og et par koppholdere fra Biltema...

Nå.... dette er noe annet. (Prisen er helt grei for en -86-modell...)...

 

defendercustom01.jpg

 

https://www.autoscout24.com/offers/land-rover-defender-diesel-beige-e774da4d-af0d-6015-e053-e250040a37b5?cldtidx=10

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder og store dekk! der har vi det, :-)

Nå, er jeg virkelig nysgjerrig. Bilder har forsvunnet igjen. Kanskje større dekk og mer ekstrautstyr skal monteres?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo i annonsen at den er piffet opp litt. Og hvis piffinga kommer fra Twisted performance, så holder vel det for en durkdreven bruktbilselger ;)

Endret av Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe til den prisen. Står at annonsen er inaktiv. Trengte vel litt mer kvalitetssikring av teksten. Er generelt skeptisk til annonser der reg.nr. er hemmelig. Greit å kunne sjekke status vedr heftelser, eu-kontroll, km-stand med mer. Er det noe man prøver å skjule, eller er man livredde for at noen skal bryte seg inn og stjele bilen?

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe man prøver å skjule, eller er man livredde for at noen skal bryte seg inn og stjele bilen?

 

Ja, blandt annet hvor jeg bor. Det er et utbredt problem med bestillingstyverier, og dette brer seg også herover.

Finn.no er kilde for informasjon for veldig, veldig mange, også de som ikke har helt ærlige hensikter.

 

Jeg har opplevd selv blitt oppsøkt på trappa av " kjøpere " som "krevde " å få kjøpt bilen til prisantydning ( selv om jeg var på reise selv og det var klart skrevet høyeste bud i annonsen ) og sånn adferd kan lett både skremme koner og barn.

Jeg liker å se folk litt an, og seriøse bilinteressenter blir selvsagt invitert hjem, så de kan bruke god tid, få kaffe, en god prat osv. At det ikke blir handel, er endel av morroa, å skravle bil og drikke kaffe med likesinnede er like morro uansett. De viktige for meg, er at jeg har gitt et sannfedig inntrykk av hvordan bilen er, og jeg har aldri fått tilbakemelding at noe jeg har hatt for salg har vært vesentlig dårligere / annerledes enn det jeg har framtillt det som.

 

Det er iaf jeg veldig stolt av :) og da gjør det ikke noe om det ikke blir handel....

 

PS - et par strategisk plasserte IP kameraer på eiendommen gir mye spennende informasjon etter etpar års bruk... det er ikke ALLE som kommer innom som har noe der å gjøre for å si det sånn... :)

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå glad for at jeg både bor og har småbruk på plasser der sånt fark ikke til dags dato har vist seg??

 

Legg ut bilder av en litt skikkelig grom bil med navn, adresse og alt mulig, så får du nok besøk du også skal du se... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har blitt lagt ut noen nye Defendere de siste dagene. Jeg blir ikke, som trådstarter, klok på prissettingen av de her bilene altså. Jeg ialfall, synes det er vanskelig å skille ut hva som er et godt kjøpt og hva som ikke er fullt så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å få litt peiling på svindel kontra godt kjøp er å løpe rundt og sjekke biler og priser.

Til slutt har du dannet deg et visst bilde av hva som er bra og riktig pris.

Defendere og seriebiler er ofte endret endel fra orginalen og prisvariasjonene blir følgelig store,

selv på biler av samme årgang og kmstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte har jeg sett svært små forskjeller mellom biler som ser ut som en halvt nedreven dass, og virkelige perler prismessig.

Å legge inn 15000 ekstra for å få en bil man slipper koste på 100 000 for å få PKK godkjent, er neppe noen dårlig deal.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er ikke alltid avgjørende. Noen ganger så er det gøy med litt "gjenstående arbeid" når en kjøper bil. Hva som gjenstår avspeiles noen ganger i prisen, men ikke alltid.

Rust er vel min store skrekk. Jeg ser alltid grundig på bilen ift rust - og ikke minst hvor alvorlig rustangrepet er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det meste her. Biler som ser like ut, kan skille 100.000,- i reparasjonskostnader for å få bilen i brukbar stand. Ellers så har jeg heldigvis blitt skånet for rene kjeltringer så langt selv etter tre salg på finn.no siden oktober. Mest uhederlige i løpet av det siste året må vel være en autorisert Toyota forhandler. Lærte av det at man må sjekke like grundig selv om man kjøper av "seriøse" forhandlere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...