Gå til innhold

Bremsehyling Def 110 TD5 - foran


tigergutt

Anbefalte innlegg

Det er ikke stein mellom skiva og bremseskjoldet, da?

Lyden av det er til å bli litt flau av... blush

Ellers er jo kobberpasta på glideflatene og baksiden av kloss lurt.

Kobberpasta på bremsebelegg derimot, er ikke lurt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ikke være en tynn blikkplate bakom klossen som hindrer den lyden??? Hadde dette selv helt til jeg fant igjen blikkplaten :)

Det finnes også en klistrepad variant som kan kjøpes.

 

Den klistrepaden er interessant

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta først en sjekk på skiven. Har du slitekant, ikke bare ytterst, men også nederst, så må du bytte skive. Bytter du skive må du bytte klosser.

Har også vært borti tilfeller der bremseklaven, caliper for våre engelskmenn, byttes.

 

Har du slitte skiver tror jeg ikke blikkplater vil stoppe skriking.

 

Jeg har av og til lurt på om skiva kan herdes pga varme og at det derfor blir for dårlig friksjon? Kan noen voksne svare på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skivene er LANGT innafor - har ikke anti rattle plater, så det ligger sikkert noe der.

Fikk tak i 3M pads så jeg prøver det


Skivene er LANGT innafor - har ikke anti rattle plater, så det ligger sikkert noe der.

Fikk tak i 3M pads så jeg prøver det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sliter med samma etter bytte bak. Prøvd med pasta, og det hjalp ca uke, så var det på'n igjen. Mine hadde heller ikke den blikkplata mellom klossen og stempelet, så det når jeg satte de på at de gamle hadde det. Tror jeg må prøve andre klosser. Det er jo helt sykt hvor høyt det hyler :blink::blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...