Gå til innhold

DC100 blir kanskje noe helt annet...


Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt liker jeg den, men er det noen som har sett snurten av en 110 utgave eller noe? Ser ikke noen bakseter her...

Kjøper gjerne en, må bare finne en måte å kommer rundt den norske importøren - de stoler jeg ikke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg lurer mest på om jeg en gang skal ha den er lastekapasiteten/volumet. Det ser jo ut som om bilen er noe lavere, men kanskje høyden fra bakken til rammen er lavere? Defenderen har jo en spesiell høy bakkeklaring.

 

Den virker mindre en Defender, men konstruksjonen gjør den kanskje større enn den ser ut til å være?

 

For meg ville lasterommet være avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ligget en stund i kortene at LR vil bygge Defender-erstatteren på en platform relativt lik den som Discovery bruker.

Std Discovery har 260 mm bakkeklaring på det høyeste, dagens Defender med stive aksler har 220 mm under diffklokka.

Jeg ville ikke vært bekymret for bakkeklaringen ;)

 

DC100 ser ganske høy ut i levende live!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gjett hvor mange tommer akselavstanden er på DC100?...

 

 

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Land Rover DC100 and DC100 Sport Concepts

DC100 / DC100 Sport

DIMENSIONS

Length (mm): 4473 / 4135

Width (mm): 1966 / 1966

Height (mm): 1834 / 1560

Wheelbase (mm): 2548 / 2548

Approach angle (degrees): 29.3 / 32.6

Departure angle (degrees): 38 / 38

Wheels/Tires: 22×9.5J Wheels with 285/45R22 Tires

Seats: Six / Three

ENGINE 2.0-liter four-cylinder diesel with hybrid compatibility

TRANSMISSION Eight-speed automatic with Intelligent Stop/Start & transfer case

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive 100 tommer, men siden du spør så blir jeg usikker og må jeg se meg litt om.

 

Men ser nå at lengden på bilen er 4473 mm omtrent som Defender 110, så akselavstanden er et ?

Endret av LandRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det står:

Seats: Six / Three

så antar jeg at det er 3 seter framme. Den er jo hele 17,6 cm bredere en Defender 90. Dette må jo være en stor stor fordel for de som nøyer seg med varebil?

 

Men som overskriften i tråden sier så blir kanske DC 100 noe helt annet. . . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

http://www.practicalcaravan.com/forum/towcars/new-landrover-discovery-pickup

http://www.landyzone.co.uk/lz/f8/discovery-pick-up-concept-167288.html

 

DC100 må være et blindspor. Hvorfor ikke erstatte Defender med en bil på Discovery-plattform, bare mer robust, basic og i varianter som kort to-dørs, pickup, dobbel kabin pickup etc. Den må være like robust og enkel som Ford Ranger, Nissan King Cab, Hi-lux og andre konkurrenter.

 

Eller skal LR kun produsere biler for det det såkalte "Premium"-segmentet i fremtiden? Dette er fjernt fra ideen med LR fra starten av.

 

Og når kommer denne nye "Defenderen"?

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabrikken har gått ut offentlig og uttalt at den negative responsen fra publikum har gjort at de skrinlegger DC100 som Defender-erstatter.

Så, fear no evil... :)

 

Men de nevnte vel i samme vending at det ikke er usannsynlig at de vil lansere en bil myntet på et mer ungt, sporty og aktivt publikum (som ikke har et forhold til Defender fra før) engang i fremtiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Det sies at LR laget DC100 for å teste ut hvor langt de kan gå før entusiastene reagerer. Og reaksjonene som umiddelbart kom og fortsatte å komme, har nok gjort sitt til at defendererstatteren ikke blir seende slik ut.

 

Trolig er Defendererstatteren allerede klar, og det siste jeg har hørt, er at hvis du slenger en stor duk over en nåværende Defender, og en duk over erstatteren, vil man ha problemer med å skille hvilken silhuett som tilhører hvem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett utseende er jeg redd for hvor robust, eller mangel på sådant, den nye blir. Å slepe en vanlig dyr bil over stokk og stein, bokstavelig talt, er som regel ikke bra for utsatte understellsbiter. På Defender er det stort sett styrestag som tar smellen, og er er greie å bytte ut. Girkassetraversen ser vel heller ikke ut på en del av bilene våre. Med andre ord er det stort sett er det grove biter som lar seg rette og bytte ut. I tillegg har det vært vanlig å montere noen forsterkninger her og der for å komme nogenlunde hel fram; rocksliders og treesliders. Håper jo at alle slike forhold er tatt med i beregninga ved design av den nye modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...