Gå til innhold

Kompressor bygger ikke opp trykk EAS p38


MartinM

Anbefalte innlegg

Nå var jeg høyt oppe, cruisekontrollen virket og ac ser ut til å virke (litt lite gass, kompressor går hvertfall.....)

 

....men så oppdager jeg med manometeret jeg har på lufttanken til EAS, at kompressor ikke bygger opp trykk. Byttet til en annen kompressor uten hell. Systemet er tett, det ser jeg av manometeret.

 

Noen som har noen forslag til mulig feil? Hvordan finner jeg ut at kompressor faktisk lager trykk, og kan jeg finne ut om lufta går rett gjennom ventilblokka? Har Nanocom, men ikke kommet så lanngt ennå?

 

Martin

 

PS Jeg har byttet ut EAS timer releet under førersetet med et gult relé for å hindre at bilen slipper seg ned på bump stops når parkert. Kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å la bilen stå på tomgang med døren åpen i 10min? Kompressoren bygger trykk fryktelig sakte og bruker gjerne 10-15min på å fylle tanken. Om ikke har døren åpen og den står å fyller i en belg jevnlig kan det ta vanvittig lang tid før den bygger trykk om den i det hele tatt klarer det. Bra kompressor fyller tanken på 7-8min med dør trikset og en passe slitt bruker opp i mot det doble :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minim

 

Der var jeg for bombastisk. Med døra opp bygger den gamle kompressoren opp trykk, men en del saktere enn den som satt i. Konklusjonen må være at den nye (ny i Desember) har gitt seg helt, og at den gamle er sliten. Får ta en telefon til Famous Four og klage....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta kontakt med p38 doktor på Langhus sms og spør om han kan hjelpe 92210000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...