Gå til innhold

Starter går dårlig / ikke når den er varm?


Anbefalte innlegg

Snodig oppførsel på starteren på Min 4,6 P38.

 

Når bilen er kall går starteren som normalt og bilen starter greit, når den er blitt varm går starteren tregt eller vill ikke gå i det hele tatt.

 

Oppfører seg slik som når batteriet er dårlig, bortsett fra da er det jo motsatt, vond å få til å gå kald, men går fint varm :(

 

Noen som har en god ide?

 

Kan nevnes at jeg nettopp har bytta motor til en brukt motor i god stand, så alt av løsbare deler har vært av og på igjen :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør den rein innvendig rens + kabel eller overhal den med nye børster :)møkkete startere innv går sakte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) du skulle bare vist å rett du hadde, plukket fra hverandre starteren i går (hadde desverre ikke vett til å ta bilder :( )

 

Hadde jo selvfølgelig vasket starteren på utsiden i forbindelse med motorbyttet (er jo morro å stelle med rene deler når man har mulighet til det)

 

Men ett av resultatene av vaskingen var at løsemiddel hadde rent inn i starteren, normalt sett ikke noe problem ettersom den hadde stått på høykant og tørket i ett par uker, men når starteren var full av møkk innvendig (rester etter børstene som var totalt utslitt) så ble det til en slags grøt som ikke tørket, og heller la seg over alt inni.

 

Mulig det går å få den i gang igjen med nye børster, men ettersom den har stått i bilen siden 1999/260'km tror jeg jeg velger å handle ny :)

 

Forresten, noen som har prøvd å kjøre starter fra 3,9l på 4,6?

 

den til 3,9 er på 1,4kw og den til 4,6 er på 1,7?

 

Litt frista til å prøve den på 1,4kw ettersom den ligger på Lager hos naboen, den som hører til får jeg ikke tak på før over helgen :o

Endret av grunneieren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke var noe annet Rune

 

Vedr størrelse på starter har jeg ikke peiling, men når det det er sagt har Thirsty vært utrolig lett å starte. Et lite vipp på nøkkelen og den var i gang, selv i 30 kalde på fjellet. Forøvrig den eneste bilen som startet uten hjelp etter 3 dager med minus 30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet jo sef. ikke. tanhjulet på den lille starteren satt på en liten hals slik at det stakk for langt inn, er jo ikke designed som "pre engaged" starter disse :unsure:

 

får bestille opp en av de som skal passe og håpe den gjør det

 

 

4vs46starter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...