Gå til innhold

Defender Puma ekstra fjernlysbryter.


Aspirant

Anbefalte innlegg

Får plutselig ikke slått av ekstra fjernlys med bryteren på dashbordet, de står på konstant når jeg setter på fjernlyset. Har ikke mye greie på el., men er det noen annen mulighet enn at bryteren er defekt? Er det mulig å feilkoble de fire ledningene inn til bryteren? Tok nemlig av dashbordplata da jeg byttet til dabadio, og kan ha nappet ut noe som ikke skulle nappes ut, og kanskje plugget de inn feil. Skal prøve å få lagt ut bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker du om ettermonterte ekstra lys og ettermontert bryter som noen har montert i dashbordet?

I såfall vil det være mulig å surre det til med kablene til den ettermonterte bryteren / eller at bryter er defekt så de er på hele tiden sammen med fjernlys ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68_2114800496 (2).jpg68_2035631656.jpgIMG_20170520_164517.jpgIMG_20170520_164559.jpg

 

Takk for svar, må få fikset dette før EU-kontrollen. Dette må være ettermonterte ekstralys, med egen bryter på panelet, øverst til høyre. Releet vet jeg ikke hvor er... Men er det noen som kan si noe om kablenes plassering, jfr bildet fra bak panelet og bryteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har tatt ledningene ut av kontaktstykket (tviler på det) så har du vel ikke koblet om på noe. For å utelukke bryteren kan du vel bare se hva som skjer om du tar av kontakten fra bryteren. Hvor releet er plassert vet vel bare han som monterte det så må du bare lete etter. Kanskje under et av setene eller i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg å koble om kablene som vist på trådene som det henvises til, så blir det nok bra. Takk for gode råd, folkens, legger ut resultatet når jeg har fått fikset det senere i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet løst, takket være tips her på LR-forumet, spesielt koblingsskjemaet til "Fornøyd" http://www.lrforum.c...showtopic=61860 Jeg hadde fått nappet ut svart/blå kabel, og satt den tilbake feil, som alle kan se på et av bildene over fra 21. mai. Bildet under har korrekt rekkefølge på kablene.

 

IMG_20170527_171329 (1).jpg

IMG_20170527_180808 (1).jpg

IMG_20170527_180821.jpg

 

Nå virker ekstralyset som det skal, og time til EU-kontroll kan bestilles :-) Må kanskje bytte tilbake til originalt ratt, satte inn et mindre MOMO-ratt, mye bedre å kjøre nå :-)

 

IMG_20170527_180849.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...