Gå til innhold

Seter i lasterom...div. spm.


Bjørn H

Anbefalte innlegg

Saka:

 

110 Def. starta som 3 seter varebil.

 

Siden omregistrert til 12 seter minibuss.

 

Deretter ned til 5 seter personbil.

 

Men, om det periodevis trengs to ekstra seter baki igjen?

 

 

Er det noen som har prøvd å montere type exmoore to seter i bagasjerommet (se bilde under),

- og fått dette godkjent?

 

Erfaringer?

 

Andre "risikomomenter": Kan biltilsynet i samme slengen komme til å "angre" på tidligere godkjente løsninger (heving, store hjul o.l.) i en tenkt visningssituasjon?

 

 

 

IMG_0514.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok desverre ann på dagsformen til sakkyndige. Noen vi lbare ha det som er typegodkjent, eller som det finnes papirer på fra godkjente institusjoner som TÜV, Andre bruker sunn fornuft, og vil synes det er mer fornuftig med rettvendte seter.

 

Det jeg tenker når jeg ser bilde, er begrensede rømningsveier, men jeg er ingen sakkyndig, så jeg vet ikke. Om du ikke er villig til å ta sjangsen, så er det beste å sende en søknad med nok dokumentasjon. Da får du enten en positiv forhåndsgodkjenning, eller noe du kan klage på.

 

Her tror jeg at jeg ville skrevet en god søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg ville har registret den som 9 seter og så bygg den om etter på med ( Bare 7 ) seter :)

2 seter i bakrommet er ikke typegodkjent før puma dessverre. men veldig kult og sikkert mye sikrere en 4 klappstole på langs

 

vh Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menneskebiler med 7 seter har samme seteløsning og ennå mindre plass bak.

Også D2.

Begrensede rømningsveier er tydeligvis ikke et tema lenger og er du litt opp i årene

er du lur om du klorer deg fast i ratt eller hanskerom fremfor å bedrive slangegymnastikk baki.

 

Jeg kommer til å regge min 110 -05 vare som 9 seter og evt. endre setearrangement senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...