Gå til innhold

Warn level


Steinar

Anbefalte innlegg

Nei, det er det ikke......

 

Farlig blir det ikke før noen ringer på døra di og står der med villskap i blikket og en krokete radiusarm i neven :)

 

 

Hallloooo! Ikke få helt noia nå da, folkens... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

 

Jeg har heller ikke noe mer enn 5 lyseblå firkanter.

Og tilhørende regelmessig hjerterytme og normalt blodtrykk.

 

M.a.o. ikke noe å engste seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de røde og grønne "prikkene" viser ikke for ordinære brukere - de viser kun hvis man er logget inn som admin/moderator...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvis man har denne Warn - advarselen og den står på 0% (som jeg tydeligvis har), hva "galt" har man gjort da? Syntes det jo er litt stigmatiserende med denne oppe hvis jeg ikke har trampet over noen strek.... Har jeg det så får jeg stå for det selv om det er utilsiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har denne Warn - advarselen og den står på 0% (som jeg tydeligvis har), hva "galt" har man gjort da? Syntes det jo er litt stigmatiserende med denne oppe hvis jeg ikke har trampet over noen strek.... Har jeg det så får jeg stå for det selv om det er utilsiktet.

Står den på 0%, har du ikke gjort noe galt :)ikke her på forumet, i alle fall ;)

 

Hvis der skulle bli registrert noen overtramp, vil admin/moderator sende melding om det, samtidig som warn-level økes - der vil altså ikke bli tildelt prikker ubegrunnet.

 

(Der står litt mer om warn-systemet i artikkelen "How to..." på hovedsiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Det her dukker opp en del spørsmål angående warn indikatoren i venstre felt under brukernavnene,

Warn: (0%) samt 5 blå rektangler.

 

Dette er et standardsystem i IPB, men har ikke vært aktivert før nå. For de aller fleste av dere har dette ingen betydning - det er kun et hjelpemiddel for oss som administreref forumet mhp å holde dere litt i ørene de få gangene det er påkrevd :) Det har ingen funksjon utover det vi allerede gjør pr i dag, men det vil gjøre det litt enklere for oss.

 

Dersom et medlem trår over streken på en eller annen måte, vi vi heretter bruke dette systemet til å varsle om uønsket oppførsel. Begrunnense for hvorfor man har fått et varsel vil bli gitt på samme måte som nå, dvs PM. Det er pr. dags dato lagt inn en grense på 5 "prikker"/advarsler før man på en eller annen måte får begrenset tilgang til forumet for en kortere eller lengre periode. Normalt vil man altså få 4 "prikker"/advarsler før man får innskrenkelse i bruk av forumet.

 

edit: korrigert antall rektangler :)

 

 

Jeg venter fortsatt....smil1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fortsatt....smil1.gif

 

Det er fint at du har såpass med tålmodighet at du venter 10 uker før du sender en påminnelse. Begrunnelsen ligger i warn systemet, du bør finne den der.

 

Slike henvendelser som dette har ingenting på forumet å gjøre, slikt kan du sende på PM eller mail. Tror ikke dette har allmenn interesse for forumistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hva galt har jeg gjort, som har 5 prikker, men 0% warn level? Jeg skjønner ikke logikken, og om jeg har begått noen overtramp, vil jeg gjerne vite hva jeg evt. bør slutte med???

Endret av terje s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at du har såpass med tålmodighet at du venter 10 uker før du sender en påminnelse. Begrunnelsen ligger i warn systemet, du bør finne den der.

 

Slike henvendelser som dette har ingenting på forumet å gjøre, slikt kan du sende på PM eller mail. Tror ikke dette har allmenn interesse for forumistene.

 

 

Bare legg det ut på forum, ja jeg har ennå ikke fått noen forklaring :rolleyes::lol:

Jeg er ikke redd for hva dere tenker og trenger ikke å vaske skittentøy bak låste dører.

 

Har du noe a si, si det offentlig eller la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har fem prikker, type blå. Hvis du gjør eller skriver noe som er uakseptabelt vil du få en melding om hva du har gjort og så tror jeg prikkene skifter farge? Og warn level stiger.

 

Korriger meg hvis jeg tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har fem prikker, type blå. Hvis du gjør eller skriver noe som er uakseptabelt vil du få en melding om hva du har gjort og så tror jeg prikkene skifter farge? Og warn level stiger.

 

Korriger meg hvis jeg tar feil

 

 

Man får ikke melding, bare prikker.

 

:lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legg det ut på forum, ja jeg har ennå ikke fått noen forklaring :rolleyes::lol:

Jeg er ikke redd for hva dere tenker og trenger ikke å vaske skittentøy bak låste dører.

 

Har du noe a si, si det offentlig eller la være.

 

Forklaringen ligger i Warn systemet dom tidligere nevnt, lagt inn 16. Feb. 2007, 16:43. Dersom du klikker på warn level indikatoren - i ditt tilfelle 20% - så skal du få opp forklaringen på hvorfor du har fått en advarsel.

 

I og med at du legger ut henvendelsen på forumet i stedet for å gjøre det direkte til meg via PM eller mail som jeg ber om, svarer jeg deg også her.

Hvem som budre vaske skittentøyet sitt skal jeg ikke kommentere, og at du - eller noen andre for den saks skyld - skulle vere redd for hva vi tenker, håper jeg da virkelig ikke???

 

Å si noe stort mer offentlig enn på forumet skal vel godt la seg gjøre, og dersom du mener at begrunnelsen for at man får en adversel også skal legges ut offentlig, så gjør vi gjerne det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på PM fra Steinar:

 

Jeg er imot slike saker på PM.

Har man noe som skulle sies, sier det på forumet.

Hvorfor har jeg 20% Warn, har aldri fått beskjed om det.

 

Det er ikke noe jeg legger stor vekt på, men har man regel så kan man iallefall følge dem.

 

Quentin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Steinar avklistret denne emne
×
×
  • Opprett ny...