Gå til innhold

Global avdukning av NY Discovery Sport


Anbefalte innlegg

Jeg syns den er råfin jeg iforhold til hva jeg har sett av mulige prototyper! Gjenstår bare å se om den er stor nok når D3en muligens skal byttes ut, eller om det må bli en D4 som "mellom-løsning" før alle barna er ute av redet og plassbehovet minker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like!

Det er blitt en skikkelig fin bil! Spent på størrelsen jeg og, for meg må den være større enn Freelander for å være aktuell, så blir spennende å se. Er selv designer, og må si at det er ikke mye å utsette på linjeføring på denne. Tror nok audi, bmw og mb skal få noe å bryne seg på i denne klassem:-)

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke den skiboksen er knøttliten så er bilen større en Freelander!

 

Edit:

Vekt er omtrent uendret

Lengde og aksleavstand +10 cm

Bredde +6 cm

 

Så får vi se hva det blir i ren praktisk innvendig plass og ikke minst pris... Prisene er klare i England og der er det innstegspris 32 tusen pund, opp fra 27...

Endret av Truls Vikin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er en genistrek av en volumvare ift. hva Freelander har vært, og absolutt en fin bil. Meget fornuftig å fjerne det belastede Freelander-navnet fra merket, og en "liten" SUV må Land Rover ha. Akkurat som Evoque er en genial volummodell for Range Rover. Her snakker vi om å fange kundemassen i et bestemt segment, et segment som merket Land Rover ikke har grep om i dag, og uten at man kannibaliserer på Evoque-kundene. Vi trenger disse "små"-SUV´ene hvis vi skal kunne fortsette å kjøpe de litt større modellene i fremtiden.

 

Blir spennende å se prisen, som selvfølgelig også vil være avgjørende for volumet. Jeg tror mange har fått øynene opp for Land Rover som merke de siste årene, takket være Discovery 3 og 4. Discovery Sport kan være en fin måte å dyrke frem nye merkeentusiaster på. Som andre har nevnt over her, så er det nok XC60, X3, Q5 og GLK Land Rover Discovery Sport ønsker å stjele kunder fra, og det segmentet er jo blitt ganske stort her i Norge.

 

Tvi-tvi!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...