Gå til innhold

(P38) Mistet all funksjonalitet i førerdør?


jensemann

Anbefalte innlegg

En merkelig feil - eller muligens ikke?

 

Først sluttet vinduet å gå opp og ned på førersiden. Feilmelding ved å trykke på brykter - opp (Ingen feilmelding ved å trykke ned): Vindu førerside er ikke satt.

Samtidig sluttet dørlås å fungerer med fjernkontrol (Virker på alle andre dører) men virker ved å vri på nøkkel (Altså alle andre dører følger med åpne/låse ved bruk av nøkkel på førerdør)

Så sluttet også dette å virke (Etter noen uker) samtidig som høytalere, dørlys, sensor for åpen dør,speil etc sluttet å virke?

 

Så nå virker altså ikke noe i førerdør?

 

Har flyttet over de to boksene med elektronikk fra passasjersiden til førersiden, men samme feil?

 

Har koblet til Nanokom'en! Ingen feilmeldinger??? (Det er også rart, for det er jo alltid en feilemelding eller to?). Nanokom viser ellers all annen data korrekt (Instrumenter).

 

Merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig ut som kontaktfeil i kabelnettet til døra. Det sitter noen kontakter bak sparkeplaten på venstre side av fotbrønnen som ofte er kilde til slike feil. Har du sjekket disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...... jeg tok ned "sparkeplaten" og kikket under om det kunne være noe gnag eller korrosjon. Men alt ser tørt og fint ut. Alle ledninger er fine og ingen "typiske" avgnagninger el.?

 

Jeg tenkte jeg ikke skulle gå for hardt til verks, før jeg fikk sjekket om det kunne være noen kjent feil på P38. F.eks. at ledningen "brekker" inne i strømpen fra karosseri til dør el.?

 

Det som også er veldig merkelig, er at jeg ikke får noen som helst feil i Nanokom enehten. "Alt" virjker som det skal, og det tror jeg nepp er ritig. Det er alltid en eller annen feilemelding i Nanokom'en ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du flyttet over de to boksene med elektronikk fra passasjersiden. Er det "Door outstation du mener"? Visstnok sjelden at disse ryker, men hvis du ikke har prøvd å bytte om disse kan det forårsake problemet, eller er det antakelig dårlige kabler eller kontakter. Har du sjekket ledningene gjennom dør, under innstegslisten/teppet og helt frem til BECM under førerstolen? Du har ikke revet løs noen plugger der? Kan være verdt å måle motstand i kablene hele veien for å lete etter brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta fra hverandre kontaktene i høyre A stolpe og sjekk for irr der.

I venstre Astolpe ut mot døren er det 2 eller 3 kontakter alt ettersom modell innefor den gummibelgen med ledninger. Sjekk disse også.

Neste da er evt. Becm feil eller kontakten inn til Becm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for tilbakemeldinger ;-)

 

Jeg har ikke inngående fulgt ledningene helt til BECM'en. Tenkte det var "siste utvei".

Skal ta en runde på dette til helgen!

 

(Noen som vet hvor slår jeg på så jeg får varsel når noen svarer på posten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...