Gå til innhold

Automatiske kjørelys som kommer og går


Tore LR

Anbefalte innlegg

Joda. Men er ikke så god på termer. Har inntrykk av at mange av delebetegnelsene her inne går på engelsk. Men jeg skal prøve med "hovudljosbrytar" heretter ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærelysreleet pleier å ligge til venstre bak instrumentpanelet, litt ned mot den venstre høytaleren. Følg ledningene fra den og bare beveg litt på ledningene i nærheten av strømtyvene mens du følger med på om det automatiske kjørelyset blinker/kommer på.

 

Har du dårlig kontakt i strømtyvene kan man ofte få en svilukt også, men ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops!

Er det strømtyver, finn nærmeste kompis med loddebolt og få driten ut!

Min første Disco var vel snaue tre år før fae.skapet tok fyr.


(litt av greiene hang fremdeles til skrekk og advarsel hos EWS sist jeg var innom)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jaggu. Dere hadde selvfølgelig helt rett. Åpnet opp og fant tre strømtjuver som alle var i mer eller mindre tvilsom tilstand. Den ene var godt svidd..

Men nå er alt loddet og i orden. Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Releet mitt ligger på ei hylle i garasjen, og der tror jeg det blir liggende. Har du montert lysforsterkersett på bilen din Tore? Hvis ikke så anbefales det, så slipper du at kontaktene i lysbryteren brenner opp.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Belysning/Belysning-ovrig/Kabelsett-for-lyskaster-2000033888/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke lysforsterkersett, Henrik. Kan nok være at det er en god idé, som du ser i tråden så har jeg allerede brukt opp en lysbryter.

Er det mye jobb å montere?

 

Jeg tror forresten at releet er greit nok, men en eller annen luring (importør?) har montert det med strømtjuver (3 stk). Hos meg var én brent og de to andre hadde nesten kuttet ledningene de satt på.

Fikk kappa og lodda litt, og nå funker det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanskelig å montere lysforsterker sett.

Vanskeligste oppgave blir å finne plassering for relèene under panseret.

Biltema selger, Paddocks selger, kanskje flere også, men er ikke vanskelig å bygge selv med "vanlige" relèer.

 

Sikringsboks på torpedoveggen kan hjelpe deg med +12V.

Resten er plugg and play.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...