Gå til innhold

så er vi oppe igjen........


Steinar

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Som Svein skriver, så er tidspunktet forumet velger å ta en timeout på noe spooky...

 

Den tekniske årsaken til nedetiden er todelt. Først har leverandøren vår problemer med er server. I den forbindelse blir diverse instillinger automatisk satt tilbake til standadrinnstillinger. Det er såpass mye trafikk på forumet vårt at vi har fått økt en del instillinger godt over det som er vanlig. Feilmeldingen dere fikk er vanlig når trafikken på forumet er større enn systemet tillater i en gitt tidsperiode. Etter at leverandøren vår fikk korrigert innstillingene våre, var det fortsatt feil i tilkoblingen til databasen, og feilmeldingen var den samme. Etter en del leiting frem og tilbake, viste det seg å være feil i noen tabeller i databasen. Dette ble rettet opp, og forumet er endelig på luften igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba av dere som skjønner slikt, min beundring er enorm.

Har aldri skjønt noe av det som er beskrevet over, men bøyer meg i støvet for de som skjønner, og som klarer å fixe sånt.

Takker på vegne av meg selv, og sikkert svært mange andre på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba av dere som skjønner slikt, min beundring er enorm.

Har aldri skjønt noe av det som er beskrevet over, men bøyer meg i støvet for de som skjønner, og som klarer å fixe sånt.

Takker på vegne av meg selv, og sikkert svært mange andre på forumet.

 

 

 

Tiltredes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redundans koster, mye. Skal man ha skikkelig redundnas, må ikke bare ruting, switching og harddisker taes hensyn til, men også servere som står i front og server websider, og da må lastbalansering inn i bildet, samt database i bakkant som gjerne skal skal speiles til en annen maskin i tillegg. Alt dette koster. At en server dør er ikke uvanlig, og påfølgende feil i databasetabeller er fort gjort. Skal sies at jeg ikke aner hvordan riggen ser ut idag, jeg bare synser litt her. Forumdriften skal også betales for, og jeg tipper mye ildsjelånd og rimelig hosting ligger bak.

For min egen del kan jeg fint leve med risikoen for litt nedetid sålenge det innebærer at forumet er gratis å bruke.

 

Takk til forumdriftere for strålende innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...