Gå til innhold

Endeledd FL2


trondshj

Anbefalte innlegg

Mr Free har vært på PKK, og kom dessverre hjem med litt hjemmelekse. Deriblant må endeledd på venstre side skiftes. Jeg sier som Ole Brum, "Det har jeg aldri gjort før så det kan jeg sikkert"

 

Spøk til side. Med Haynes i bakhånd regner jeg ikke med at det blir noe stort problem, men spørsmålet mitt er om det er noe annet som bør byttes i samme slengen? Er det like godt å ta begge sider også når man først er i gang, slik at man slipper å bytte det andre om kort tid, og betale for enda en firehjulskontroll?

 

Svar mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du måler avstand fra senter kule på eksisterende endeledd til motholdsmutter på styrestanga, og setter den andre på samme lengde, så slipper du firehjulskontroll.

Hvis du ikke liker å skru, så skifter du alt av slitedeler på den eller begge sidene samtidig, så vet du at dette er ok i veldig mange år.

Da er nok en 4 hjulskontroll påkrevet.

 

Mener forøvrig å huske at det var Pippi som ikke hadde gjort det før, så det går sikkert bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen.

 

Fruen mener også at det var Pippi som sa det, men jeg er overbevist om at dere tar feil begge to. ;)

 

Hva tenker du på av slitedeler?

 

Er vel litt i to tanker akkurat om å bytte mye deler akkurat nå. På den ene side så er det fint å skifte ut ting, og få noe som varer i lang tid, på den annen side, så er det ikke den triveligste årstiden å skru på. Så det kunne være greit å bare få den gjennom PKK og heller skru litt mer når det blir varmere i været. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte av endeledd gikk lett som en plett. Overraskende lite problemer og fastrustethet. Alt ser - i følge mine målinger og antall omdreininger etc etc til å være helt på stell, og bilen går rett fram, så det burde være greit, men vi tar en firehjulskontroll uansett.

 

Det jeg IKKE er så fornøyd med var en liten oppdagelse vi gjorde under prøvekjøring, men det skal jeg rante om i en egen tråd om litt. Må bare bli litt mindre hissig først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...