Gå til innhold

Defender 110 selges


EspenV

Anbefalte innlegg

Lufter interessen her før bilen går på finn.no (Hvis noen skulle sitte å ha veldig lyst på Defender om dagen). Bilder innvendig kommer.

Bilen er altså en 1999 modell Td5. Motor er lettere justert, og montert større intercooler (Forrige eier). Går veldig godt, og billig. Kjører i snitt på rett under 0,9l/mil. Er webasto med tidsur for forvarming og oppstart av vifte i bilen.

Motor og drivverk er tight og fint, uten ulyder. KM ca 255000. Bytter topp pakning i vinter etter at jeg hadde problemer med å få luftet skikkelig. Samtidig byttet vannpumpe, termostat og glødeplugger. Nå fungerer den som den skal.

Har ikke funnet nevneverdig rust i ramme, 2 utrigger er derimot litt dårlig. Rust er skjært bort og behandlet. Nye utrigger følger med. Behandlet med linolje og del hvis FluidFilm i mitt eie.

Farge Epson Green. Ingen synlig rust på torpedo. Litt rust på dører i nedkant. Forrige eier har frest ut et lite kronestykke hull og behandlet med linolje nederst på dører. Har ikke utvidet seg noe siste 1,5 år. Dør i bagasjerom er "ny". Noen småbulker og små bobler i lakken. Bilen er ikke strøken, men ser etter min mening ganske så grei ut. Bilen kan inspiseres på bukk.

Expediton tak rack med stige bak. Orginal dekkdimensjon sommer og vinter på orginal alu felg. Sommerdekk greie, vinterdekk (pigg) begynner å bli litt vell mye piggfrie.

Tecno interiør, 9 seter i dag. Førersete har ny skumgummi og varme, trukket i Black Span Mondus (Puma stoff). Følger med trekk til passasjersete. Har kjøpt inn, men ikke fått montert, 2.sete rad og foldeseter bagasjerom fra Puma i black span mondus. Har også alt av forsterkningsbraketter som trengs for å gjøre ombyggingen forsvarlig. Avhengig av pris kan dette følge med, hvis ikke selges det utenom.

Har også overdrive som kan følge med avhengig av pris, samt 6m2 med Silent Coat støydempingsplater.

Er ikke veldig ivrig på å selge, men er redd jeg ikke har noe valg. Har 4 barn og kona nekter å selge D3 sin. Defendern er i utgangspunktet stor nok til hele familien, men den er ikke mitt førstevalg for ferietur ift. sikkerhet og komfort. D3 blir dessverre for liten når det skal være med 4 barn og søskenvogn + pulk + sykler +++ på tur. Har dessverre handlet bil av merke vi ikke nevner her inne.

Burde helt sikkert ha gjort ferdig de endringene jeg hadde planlagt for bilen før jeg selger (Puma interiøret, overdrive, støydemping), men ser at kveldene ikke helt strekker til. Så hvis noen har et par timer med ekstra fritid i uka mener jeg dette er et meget godt utgangspunkt for å få seg en bra Defender.

Prisantydning +/- 140.000,- med seter, OD, +div.

IMG_3707.jpg

IMG_3709.jpg

IMG_3711.jpg

IMG_3773.jpg

IMG_3871.jpg

IMG_3872.jpg

IMG_3874.jpg

IMG_3876.jpg

IMG_3878.jpg

IMG_3880.jpg

IMG_3881.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke AC eller sentrallås.

 

Bilder før utrydding og vask. Hadde begynt å klargjøre for bilder her om dagen, da den tyske j****skapen bestemte seg for å slutte å drive på hjula. Dermed er Defendern tatt i bruk som hverdagsbil igjen for en kort periode (Egentlig ganske mye gøyere å kjøre Defender enn tysk bil uten følelser).

 

Kommer nye bilder når jeg får vasket og støvsugd skikkelig.

 

 

IMG_3767.jpg

IMG_3768.jpg

IMG_3769.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Har fått henvendelser på både Puma bakseter (Heter "Black Span Mondus"), takgrind og overdrive. Vurderer derfor salg av dette utenom bilen.

 

Spesielt setene ønsker jeg at de som er interessert i bilen med alt skal få muligheten til å få kjøpt med, da jeg har alt av braketter osv liggende også, men alt er jo til salgs for penger.

 

Kommer ikke til å forlange mer for bakseter og OD enn det jeg selv betalte. Kjøpt gjennom andre på forumet, og ser ikke noe grunn til at jeg skal tjene noe ekstra på det jeg ikke fikk brukt selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange visninger på finn, og en del meldinger, men ingen seriøse kjøpere forløpig. Vurderer derfor sterkt å fjerne bilen fra markedet, bygge om med Puma seter og diverse før jeg legger den ut igjen for en høyere pris.

 

Er det noen som derimot ønsker seg en pen og bra Defender, uten modifikasjoner, til en grei pris kommer jeg til å ta avgjørelsen i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...