Gå til innhold

leiohel

Anbefalte innlegg

Tenkt litt. Synes å bytte girolje er et pes. Ligge under der og skal pumpe store mengder med olje inn på kassa. Sett litt på slike med pumpe som er tiltenkt jobben, men synes to tusen er litt drøyt.

Her forleden impregnerte jeg lavvoen og da kjøpte jeg meg en ny trykksprøyte. Den du pumper opp trykk på og har Handtak med av og på hendel. Denne sprøyte hadde slangetilkoblingen i bunn og var skikkelig effektiv. Og tåler løsemidler. Kanskje en slik ville gjøre jobben like godt. Klippe av litt av røret frem til dysa og bøker det slik at det blir lett å putte tuten inn i påfyllingshullet.

 

Koster ca 400 så kunne kjøpt to. En til girkassa og en til differ og fordelingskassa.

 

Ka trur dere?

 

Loh

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå linket til denne før, fordi dette temaet kommer jo opp med jevne mellomrom. OK, ser at trådstarter ikke vil bruke penger i en slik størrelse, men denne funker nå i årevis og gjør jobben meget behagelig. Kanskje fordi den er laget for nettopp dette ;) .

 

Verdt pengene sier nå jeg, som har en slik:http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Girkassepafyller-for-olje-2000024044/

 

19-1447_s_1.jpg

 

Edit: Egentlig ett - må ha - for eiere av discovery og range rover m auto kasse og transfere kasse, som liker å gjøre service på disse selv mht de nokså tette intervallene .

 

mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...