Gå til innhold

255/85-16 eller 285/75-16


Peik

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Pakkepris? Burde det ikke medfølge felger når de sier pakkepris?

 

Likevel er Topp Auto på Gjøvik flere hundre kroner billigere pr dekk.

 

Begge dimensjonene går rett på bilen din, men 285 vil subbe i bakre fjørfeste om du kjører 110" med orginalfelger. Med modularfelger blir det perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke sælig billig, nei. Sjekk Topp Auto. Og bruk 255/85: super dimensjon for en 110". Dog - du ønsker f.eks 7" modular (eller spoke) felger med 8mm innpress: noe mer, så blir det dårlig svingradius.

 

(255/85R16 er såpass stort at jeg for min del kjøpte 5: å kjøre med et standardekk som reservehjul virker ikke spesielt saklig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det konebilen som har fått disse dekkene? Synes egentlig de Hercules/Merit-dekkene var ganske greie, men hvor har det blitt av forhandleren CI-service?

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det konebilen som har fått disse dekkene? Synes egentlig de Hercules/Merit-dekkene var ganske greie, men hvor har det blitt av forhandleren CI-service?

 

Heter ikke disse Megahjul i dag? skal du ha god pris på BFG MT kan du ta kontakt her: MECA, skal være billigere en Topp Auto også :)

Endret av OJG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det konebilen som har fått disse dekkene? Synes egentlig de Hercules/Merit-dekkene var ganske greie, men hvor har det blitt av forhandleren CI-service?

 

CI-service må jo være en av de minst seriøse dekkforhandlerne jeg har hørt om noensinne. De hadde 50% rabatt til alle.

 

Konebilen kan klare seg med normale dimensjoner - Hercules-dekkene herpa svingradiusen for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Begge dimensjonene går rett på bilen din, men 285 vil subbe i bakre fjørfeste om du kjører 110" med orginalfelger. Med modularfelger blir det perfekt.

Modular med 7 eller 8" bredde?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8" og 7" modular går like langt ut på utsiden. 8 vil derfor bygge den ekstra tommen innover. Jeg ville valgt 8 om du går for 285-bredde på dekket, og 7" om du går for 255 dekkbredde.

 

Selv med 8" mener jeg å huske at du unngår subbing mot fjøra.

 

Tar jeg feil håper jeg noen korrigerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkepris? Burde det ikke medfølge felger når de sier pakkepris?

 

Likevel er Topp Auto på Gjøvik flere hundre kroner billigere pr dekk.

 

Begge dimensjonene går rett på bilen din, men 285 vil subbe i bakre fjørfeste om du kjører 110" med orginalfelger. Med modularfelger blir det perfekt.

 

Sjekket Topp Auto nå og de var ikke veldig billige. Finner 255/85-16 på finn.no til 1690,-. Topp Auto skulle ha 300 kr mer per dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med Teigen, men mange av dekkenesom selges på Finn forøvrig er ofte gamle dekk.

Vegard sjekket vinterdekk, billige så klart, men de hadde produksjonsdato 2007.

 

Det kan være lønt å sjekke pakke dekk/felger med Paddock. Send en mail med det du ønsker. De har mye større utvalg en det som vises på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.paddockspares.com/331250r15bfgat-33-1250r15-bfg-all-terrain-t-a-ko-tyre-only.html

 

Hva er bredde og ytre diameter på disse? Og går de på en Defender 110 hcpu uten modifikasjoner om man benytter disse felgene:

 

http://www.paddockspares.com/5805165bkmo-15x8-black-modular.html

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...