Gå til innhold

Fluid overalt? eller unngå luftbelgene?


ando

Anbefalte innlegg

Jeg har understell behandlet Discovery 2000 med olje i mange år nå.

Før saueoljen var man visst litt observant på flere steder man skulle unngå å få olje: sensorer ++.

Men de siste årenes saueolje kunne visst brukes "overalt".

Men når jeg sjekket luftbelgene i dag så var de fulle av olje ....og dermed mye skitt.....

Jeg vil tro at det forringer levetiden på luftbelgene!

Er dere enige i det? Lønner seg å vaske det vekk?

Siden jeg har kjøpt noen sprayflasker for egenbehandling: er det andre steder man skal holde seg unna? Bremseskiver og klosser er en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk bilen min behandlet fikk jeg en sprayflaske med "autorisert" sauefettfjerner i dørlomma. (Håper ikke Trondshj ser denne posten, for det har jeg helt glemt å fortelle når han har bannet over å skru i sauefett...! :o:unsure::D)

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk bilen min behandlet fikk jeg en sprayflaske med "autorisert" sauefettfjerner i dørlomma. (Håper ikke Trondshj ser denne posten, for det har jeg helt glemt å fortelle når han har bannet over å skru i sauefett...! :o:unsure::D)

 

Whuuuuuuuuuuuuuuut????!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å fjerne oljen fra luftbelgene med bilshampo, men det fungerte ikke...

Tok noen lange filleremser av t-skjorte og pusset tørt.....- og det gjorde susen.

Da er det vel bare å sprute på under .....så lenge jeg holder meg unna belgene, abs-sensorer og bremseskiver....????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det vel bare å (klusse og) kline til. Vær ekstra nøye på bakramma, og prøv gjerne å pirke ut møkka mellom bremserør og bakramma, og dusj ekstra godt der. Det er nok en av de verste rustfellene på D2, og nok årsaken til at mange har dårlig bakramme. Eller har du byttet bremserør bak allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og om man IKKE har middel til å fjerne sauefett (eller ikke vet at man har det ¤mumle mumle¤), så fungerer white spirit. Om det har størknet litt, så løser det i alle fall opp fettet såpass at det er høvelig greit å få tørket av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Naturgummi sveller om det kommer Fluid på. Det finnes rundt dørene blant annet, men ikke på Disco visstnok.....

Men for å være helt sikker bør man vel også holde seg unna foringer + endeledd og drivakselmansjetter???

Men resten?: SPRAY PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med på ringen nederst på luftbelgene? så det da jeg skiftet til sommerhjul i går..

 

Ser ut som oslo antirust har sprayet på øvre del av belgen.

 

Men den nedre ringen er jo veldig angrepet av rust...

 

what to do? spraye litt forsiktig bare der?

 

D3 2008 gått 210k.

IMG_1254.JPG

IMG_1255.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...