Gå til innhold

Lr I Arbeid


Fosen

Anbefalte innlegg

Er forsåvidt arbeid dette også, gikk desverre tom for strøm på kameraet etter første bilde, men vi kom oss inn til uveisomt skadested med en del utstyr. Backboardet var selvfølgelig bedre sikret enn det ser ut som på bildet.. ;)

 

 

gallery_4274_9_633400.jpg

Endret av LRD2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også dette er et "arbeidsoppdrag", etter brudeparets henvendelse til Norsk Land Rover Klubb. Kansje ikke den vanligste typen oppdrag for slike kjøretøyer, men morro var det. :D

 

584546.jpeg

 

Klikk på bildet for å få det større.

 

Tor Linge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Først må du laste opp bildet på en bildedatabase på nettet (photobucket, flickr etc).

Da ligger bildene på nett og du trenger bare bilde-url (feks. http://www.flickr.com/hvanåennbildetdittmåhete134234/)

Denne addressen kopierer du.

Når du skriver et innlegg/topic, trykker du på bildeknappen i verktøylinja, ved siden av link og emoticons.

Da kommer det et lite vindu der du limer inn bilde adressen.

Nå er bildet i innlegget ditt, selv om det bare opptrer som bokstaver før du trykker på "post".

Da ser du hele innlegget med bilde i all sin prakt.

 

Håper dette kanskje hjalp :)

 

Prøv og feil, så finner man som regel ut av det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_7014web.JPG

 

Henting av biler er absolutt LR arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Den ene jolla til seilforeningen har blitt fylt med vann i løpet av vinteren.

Den ble dratt på land tidligere mens det var litt mere snø, selvfølgelig ble bien brukt. Greit å dra den opp mens det var snø hele veien.

Idag har vi fått tømt den for vann.

gallery_4896_9_339180.jpg

gallery_4896_9_11123.jpg

gallery_4896_9_257886.jpg

gallery_4896_9_398841.jpg

Til slutt, apekatten i treet for å løsne stroppen

gallery_4896_9_153434.jpg

 

edit: utrolig grønt det første bilde var...

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Svein (svesol) stillte velvillig opp i går for å hjelpe til med å felle et par trær i hagen min. Mitt bidrag besto vel i korthet i å stramme opp winch vaier og knipse bilder..

Her er det første treet felt. Det sto helt inn til hovedveien, og nøye planlegging måtte til for at treet ikke skulle lande ut i veien og forårsake spennende episoder midt i rushtrafikken...

Ved hjelp av Svein's 110 og en bakmontert winch var det lett for Svein å finne riktig fallretning så både hekk og biler ble skånet av det fallende treet.

 

med_gallery_163_9_132839.jpg

 

Her felles det andre treet på samme måte, stram winch for å få den rette fallretningen:

 

med_gallery_163_9_65751.jpg

 

Takk for hjelpen, Svein! B)

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lr 130 trekker 90 på henger hjem og til verksted for å fikse opp i "tannreguleringa" i bakakselen.

 

104541-93d8e-9d0a54_m.jpg

 

104541-93d8f-12d0a0_m.jpg

 

Fikk låne knall henger av en kompis Ifor Williams henger 3500kg totalvekt og stødding som pokker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Igår ble speidernes nye Firling fraktet hjem. Tak til medforumist for lån av henger, og til hjelpsom forumist som var i ferd med å hjelpe meg med 4 manglende muttere (helt til jeg fant 4 selv)

 

gallery_4896_9_1444562.jpg

gallery_4896_9_1409498.jpg

 

Svingte innom vekta på Stoa når jeg kom forbi der på veien hjem

Bilen veide 2.5 tonn, hengeren veide 2 tonn.

Det var merkbart at det var 2 tonn med høyt tyngdepunkt.

 

edit: fjernet regnummer på henger

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien til hytten, fra veien menneskebiler kunne kjøre, laget jeg for en del år siden med min gamle traktor. Traktoren var liten, lett og slet lite på veien. Når Landrover kom og traktor ble pensjonert ble veien litt nedkjørt, og trenkte påfyll av masse. Først pukk og deretter subbus/veigrus. Fruen er et arbeidsjern, kvir seg for lite, bortsett fra å kjøre Defender, så jeg ble liksom "ikkearbeidende formann" her smile.gif Flott med damer som får ting gjort smile.gif

07052010211.jpg'

 

07052010212.jpg

 

 

07052010214.jpg

 

 

og så var det resten av veien frem til hytten......

 

 

 

07052010216.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på vei TIl Morgedal for å hente hjem "Fjellvåk"

 

Fjellvken003.jpg

 

Og her på vei hjem med "Fjellvåk"

 

Fjellvken015.jpg

 

Han Solo

 

Fint at det løste seg, FinnArne!!

Endret av Lillebiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Range Roveren får jobbet, og gjør det med glans!

 

Noe rask levert hos høggern: :blink:

gallery_5421_9_918.jpg

 

 

Noe heeeelt annet hentet hos de Lafterolfske samlinger: blush

 

gallery_5421_9_3616.jpg

 

 

Godt å få den hjem så jeg kan konsentrere meg om stasjonsvogna når jeg er på stasjonen i Leksvik :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...