Gå til innhold

DIY & dokumentarkiv


Anbefalte innlegg

Det fine med at hun er på Facebook er at jeg også har sluppet å lære henne noe om Mac, siden hun bruker det samme vinduet i nettleseren hele kvelden. Åpne og lukke den klarer hun også selv. (Ikke et vondt ord om min ekstremt mye bedre halvdel, men teknisk begavet er hun ikke. Desto mer begavet ellers. Blant annet hver bursdag og jul, og når jeg har dårlig samvittighet for noe annet jeg har glemt.)

 

:D

 

 

Ehhh... veldig off topic her nå! Beklager det, på vegne av min kone, siden hun helt uvitende er samtaleemnet.

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode innspill :-)

 

Vi har besluttet å få hovedsidene over på Joomla og legge opp til at flere kan bidra med artikler. Wiki er også en mulighet. Juntaen skal ha en samlig om ikke lenge så får vi se hva vi gjør. Om flere kan bidra vil det være veldig velkomment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en stund nå ønsket meg en bedre søkefunksjon, subsidiært et slags artikkelbibliotek.

 

Rett og slett av den enkle grunn at LRF/VBF/Forumet har fått så mange medlemmer og blitt såpass stort at jeg har mistet 'oversikten'.

 

Vanligvis er jeg ikke en sånn figur som synes alt var mye bedre "før", men det er vel nokså udiskutabelt at Forumet har gjennomgått en forandring?

I det siste har det vært flere tråder med noe i nærheten av personangrep, og tildels sterke karakteristikker av firmaer, og avsporingene beveger seg vekk fra opprinnelig emne som de aldri har gjort før.

Vi har blitt så mange at det ikke er like lett som før å tilpasse seg den ønskede forum-etikette/-kutyme.

Og en form for oversikt tro jeg det er nærmest umulig for nye brukere å få.

 

 

Derfor kan det hende det nå er på høy tid å lage et tydligere skille på 'nytte' og 'moro'?

Klart definerte DIY-tråder og andre nyttige tips og triks bør skilles ut, eller gjøres mer søkbare enn hva som er tilfelle pr idag.

 

 

 

Om en slik 'wiki' dere nevner her er noe á la Wikipedia, men kun med (for oss) relevante LR-artikler, høres det ut som en god løsning synes jeg :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en slik 'wiki' dere nevner her er noe á la Wikipedia, men kun med (for oss) relevante LR-artikler, høres det ut som en god løsning synes jeg :)

Akkurat det jeg legger i det.

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en god ide. Jeg kan godt være med å hjelpe til med å holde orden i en wiki, bare jeg ikke blir alene. Akkurat nå er jeg arbeidsledig og har all verdens tid, men jeg håper igrunnen ikke at det skal fortsette slik. Jeg har ikke all verdens å komme med når det gjelder teknisk kompetanse, men jeg liker rettskriving og orden. Jeg administrerer et par hjemmesider og forum, så jeg kan trykke litt også. Si ifra om det blir aktuelt, jeg glemmer fort hva jeg har sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har juntaen hatt en liten rådslagning. Vi går for Joomla som opprinnelig planlagt. Vi får tilsvarende funksjonalitet med hensyn til enkel publisering av artikler som med Wiki. Joomla er ikke laget spesielt for oppslagsverk og vi får også mye annen funksjonalitet samt at vi slipper å sy sammen tre forskjellige systemer.

Det vil i praksis si at vi i løpet av våren får nye WEB-sider med mulighet for enkelt å legge inn artikler og vi tenker å åpne for alle registrerte brukere. Det vil altså bli mulighet for alle å legge inn artikler via et enkelt webgrensesnitt. Artiklene må gjennom en redaktør for publisering.

Det vil være behov for en håndfull redaktører som kan være med på å sikre kvaliteten på WEB-siden. Gi oss gjerne et hint om du har lyst.

Så får vi håpe at tiden strekker til. Det blir en relativt stor og kjedelig jobb å flytte eksisterende artikler over til ny løsning, men det får tas etter hvert. Det ligger masse tråder på forumet som vil være godt utgangspunkt for nye artikler og også her er det nok å ta tak i for den som har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hadde vært topp med ett "oppslagsverk" hvor man kunne legge inn/finne løsninger/erfaringer overfor Biltilsynet. Det blir jo bare værre for hvert år med papir dokumentasjon, TUV, CE, EU. Snart må man vel ha TUV dokumentasjon for å lakkere bilen i ny farge....

 

Tilsynet har jo for lengst sluttet å tenke selv. Er det ikke beskrevet og godkjent i en bok, så skjønner de ingen ting..

 

Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...