Gå til innhold

Baldrick Leadbottom 109" ex-mil


ØysteinJ

Anbefalte innlegg

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

På Magda lakk vannpumpa mi og, smurte den opp med fett. Og den motoren har gått lenge etterpå uten frostvæske lekkarsjer....

 

Nødreparasjoner kan funke i lang tid.. men så lenge deletilgangen er god og bilen står i trygge omgivelser i egen garasje er "bytt i nytt"den beste løsningen både for bil og eier.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simringen lekker fordi lageret er slitt og det er slakke i akslingen. Pga slakke tetter ikke simringen. Da vil vannet renne igjennom simringen og ut drenshullet slik at man ser lekkasjen. Desverre renner det inn vann på lageret også, og lageret ruster. Rustet lagerkuler slites fort, veldig fort faktisk.

Du smører med fett, og fettet legger seg som en hinne mot simring og stopper lekkasjen, en kort stund.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bestilling av vannpumpe med pakning, full overhaul gasket set, og top hose lagt inn hos Famous Four. Da er det bare å vente.
I mellomtiden tenker jeg å ordne med frostveske, olje til alt og grease. Det er også mulig jeg begynner med litt kosmetisk.

Endret av ØysteinJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ødelegger vi for trådstarter, men det er helt unødvendig, selv om DERE tror det ikke er holdbart, veit jo jeg som har bilen at det holder. Også har jeg alltid med ei reserve vannpumpe. Syntes det er helt idiotisk og krangle på mine egne erfaringer, det blir for dumt. Jeg gjør jo bare som dere og deler egne erfaringer, også skal dere krangle på at det ikke holder??

 

Trådstarter får ha lykke til med bilen, og alle de unødvendige erfaringene jeg visstnok deler, bare beklager jeg. Jeg har jo, aldri erfart noenting, og kan jo ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne å etterstramme de 6 boltene (på medbringeren). Hvis de er løsnet renner det diff.olje ut her. Begynn med et enkleste først :)

Hvis ikke det hjelper så går du videre til neste steg….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg etterstrammet. Det kan se ut som svettingen har gitt seg for nå i hvert fall. Det andre bildet fant jeg ut av nå tror jeg. Det kom skikkelig med regn her nå, og da benyttet jeg sjangsen til å avsløre noen lekkasjer. Det renner vann inn mellom panseret og torpedoveggen, og derfra kommer det gjennom innerskjermen. Greit det er mye aluminium her ja :D Det renner inn gjennom ventilen på førersiden også, så bremsepedalen får jevnlig vask :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ikke tette åpninger ved gulvet - vannet må kunne renne ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne å etterstramme de 6 boltene (på medbringeren). Hvis de er løsnet renner det diff.olje ut her. Begynn med et enkleste først :)

Hvis ikke det hjelper så går du videre til neste steg….

Jeg glemte å spørre om hva neste steg i så fall er. Såhh, hva finnes der inne som kan slippe ut olje?

PS! Hvordan kan olje komme ut der fra diffen? Det er jo et stykke fra bakdiffen til navet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilbestilling av deler betyr bare at du har noe liggende som andre kan ha behov for.?

Og at lagerhyllene fylles opp! Dype studier av delelister og den grønne bibelen vil vanligvis minimere lokalt lager.

Men det er deler som det er lurt å ha liggende hvis bilen skal benyttes jevnlig, hjullager, simringer, pakningssett + + +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har byttet vannpumpe ennå så ta med slangen som sitter under. Husker ikke hvor den går men koster lite og er mye enklere å bytte når pumpen er av.

 

Det er også litt forskjell på exmil vannpumpe og sivil utgave så du vet det. Vestfold Ship (VSI) har stort delelager for exmil og kjenner dem godt så en del ting lønner det seg å kjøpe fra dem. Har alltid fått hyggelig og god service der.

 

Seriebiler liker å bli brukt og da holder de seg bedre også :) Fiks litt etterhvert så får du en bil som vil gi deg mange smil per mil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere priser, men lettere med VSI hvis du får feilleveranser?

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...