Gå til innhold

Range Rover 1988


Magnumresponse

Anbefalte innlegg

  • Svar 573
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tja, man kan vel kanskje se litt slik på det, men det er nok jobbsituasjon som til syvende og sist avgjør, og det er ikke helt avgjort enda, dessverre. Om jeg nå skulle være så (u)heldig å ikke få solgt bilen, vil den bli tatt godt vare på, så det er ikke noe stress foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan vel hende man må innse nederlaget. Bilen er rett og slett for dårlig, det er for mye som gjenstår til at noen ser særlig lyst på et slikt prosjekt.

Har hatt et par potensielle kjøpere, men alt i alt synes det fra min side litt for tidlig. Foringer/bolter, vindusheiser, støtdempere foran, styredemper, detaljer, skvettlapper, vask/behandling etc etc. Har jo kjøpt inn alt av deler/detaljer/materiell, så det er vel muligens bedre å revurdere situasjonen til høsten når alt dette er på plass og i funksjon, synes det blir så mye å forklare til kjøpere, det er vanskelig. Oppdaterer raskt som noe skjer allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fikk et hint om at svak coil kan bidra til tilsvarende symptomer.

 

Edit: sjekket at mekanismen til vaakum i fordeler var intakt og snudde den lille motstanden/dingsen på slangen riktig vei. Kanskje det blir bedre med vaakum....

Endret av Magnumresponse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter takk til medforumist for hjelp til å byttelåne radiusarmer underveis oppgradering.

De som blir skiftet ut, kommer snart i retur :) .

De ny-bytte-lånte er nå rengjort i løsemiddel og venter videre på overflatebehandling de kommende to døgn.

Planlagt innpress av alle nye foringer og utskifting av begge radiusarmer på løftebukk kommende torsdag, men vi får nå se om det går etter planen...

Vurderer å bytte styredemper samtidig, da den er råtten også.

20170327_210422.jpg

20170327_210233.jpg

Endret av Magnumresponse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretok videre en rengjøring av flowmeter i kveld, det endret endel på motorens gange, synes den går finere, men enda ikke heeelt fornøyd, må forske litt til. Ble også i samme slengen oppmerksom på en jordingskabel fra motorens bakside, som ikke var festet. Dvs den var festet på en isolert skrue, så der var ingen jord....men den er nå flyttet til annet jordet sted, uvisst om denne kan ha noen misjon rundt motorens gange eller andre ting.

Ser ellers fram til å få på plass de nye foringene på radiusarmer, da kakkel og bråk, samt arbeidet med å kjøre denne, nå overgår alt som har med motorgange å gjøre, en seriebil med diagonaldekk er faktisk ikke dårligere pr nå, tvert i mot. Så nå er Range Rover parkert, til radiusarmer skal skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har assistenten foretatt bytte av styredemper og jeg er mildt sagt forundret over hvordan dette virket inn på bilens stabilitet.

All klunking og "lea-laust" ratt er forduftet, man kan for første gang i mitt eie av denne bilen, styre med en finger på rattet, forsikrer om at dette ikke er vanlig praksis, jeg er sterk tilhenger av å føre bil med begge hender på rattet til vanlig. Men uansett...bilen ble som en drøm å kjøre B) .

 

 

Edit; Har forresten fått tvangstanker om at det var en rød Range Rover som var drømmen..........tullete?...

Endret av Magnumresponse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring ble vel som så mange andres, at når man først begynner å "pirke i materien" så er alt mye verre enn man håpet, og mere til må skiftes, også partier rundt de delene man får kjøpt ferdige. Mine erfaringer er dårlige, det kan være at din bil er mye bedre, men skaff deler (både indre & ytre +++++) for sikkerhets skyld, det man ikke trenger kan selges igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valley gasket skiftet, startet i går kveld med demontering av EFI.kammer, deretter gikk det egentlig veldig "slag i slag" til jeg plutselig stod der startklar igjen for et par timer siden. Har "googlet" litt rundt temaet og fanget opp noen tips vedr å bruke pakningssilikon på utvalgte steder, dette ble gjort. Har nå kjørt bittelitt og det ser i det hele tatt veldig bra ut så langt, men vil nå teste litt et par dager :) . Beklager litt dårlig bildekvalitet, vet ikke helt hva det kommer av.

008.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg

013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester bildekvalitet, samtidig som å ville vise at en motorvask av og til er helt ok. Her er den gamle valley gasket, en cm tykk "grugge" i bakkant.

 

Edit; Det hjalp veldig å tørke av glasset på kameralinse, ser det nå :) .

014.jpg

Endret av Magnumresponse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stod det til med kam og løftere? :)

 

 

Godt spørsmål. for det vet jeg ingenting om, i mangel på kompetanse. Vridde på alle stenger, det såg ok ut (uten at jeg egentlig vet om dette skal være slik), Det eneste jeg kan si utover dette, er at det såg ok ut, ihvertfall med tanke på smøring. Får heller skryte av grundig rengjøring av pakningsflater, på både blokk og innsugsmanifoil, før montering av ny pakning, pakket en avis på området over kam/løftere for at ikke rusk/rask skulle ramle ned under rengjøring, brukte messingbørste på drill for å oppnå gode pakningsflater, kombinert med vask m/white spirit. Har kjørt litt i kveld, må si det ser bedre ut enn før skifte av pakning, fornøyd så langt, tørr motor og den går usedvanlig vakkert (etter rengjøring av fordelerlokk igjen i tillegg).

Ny coil er trolig nært forestående med tanke på dette ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk atter litt "hakkete" gange på motor og har herved justert litt igjen. Viste seg trolig å komme av at pluggledninger hadde dårlig kontakt.

Gummihetter er jo flyttbare, noe som tilsier at man må passe på at ledningen når plugg før gummi dyttes inn, tok det som en selvfølge at dette var ok...

Monterte videre de nye skvettlappene, slik at vi skåner understell (og bilister bak) for sprøyt/slaps.

Jobber ellers med å lage en liten bestillingsliste over detaljer/deler til noen forefallende småutbedringer :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorstopp !!!

Ingen dramatikk, fikk først en stopp og den startet igjen. Kjørte deretter 2 mil, parkerte i garasjen og der ble det stopp igjen.

Har nå tatt en grundig service på tenningsanlegg + skiftet coil, fikk først ikke start etter dette heller, men så plutselig kom den i gang igjen. Den går nå fint på tomgang, men med en gang jeg gir på litt gass og turtall går ned igjen, stopper motoren.

Den tåler rett og slett ikke gass, den vil bare stanse etter hver gang turtallet har økt litt. Hva kan dette være?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...