Gå til innhold

75 RRC Tuscan Blue


telindnor

Anbefalte innlegg

Kort update. Det går smått, men dog fremover.

Ny bakluke og støtfangerhjørne er på plass etter en tur til Sørlandet for å hente og levere deler.

Forsket mye på fordeleren da den var plassert på en måte som gjorde det umulig å få på plass vacuumslangen. Mye frem og tilbake...nå er den montert slik at slangen kommer på og tennningen er OK.

Jeg har fått på ny original eksos, men fant da ut at potta under seff var uoriginal, og det måtte bennes og bannes endel før den kom sånn nogenlunde OK på plass.

Den har fått en god runde med rustolje under. Der ser det forøvrig ganske helt og greit ut. Ingenting i ramme og konstruksjon som ser ut som om det må byttes. Dog er det litt rust i innerskjermer/hjulbuer og på gulvet foran, begge sider, som må håndteres.

Fikk på plass ny original-type bensinpumpe og nye slanger her og der.

MEN...mye av jobben retter seg mot at bilen trekker dårlig. får liksom ikke noe futt. MEN i går, da jeg var i ferd med å demontere for å få sjekket om det er OK pakning på innsugsmanifold oppdager jeg at det er brukket av en bit av kuleleddet på staget mellom forgasserne og dermed så er det bare den ene forgassern som gir gass ved pådrag. Regner med at det hjelper litt på responsen med begge gasserne med full åpning og ikke bare en på full pupp og den andre på TOMGANG.

Så i dag skal jeg børne rundt i nabolaget i full røyklegging ....tror eg :)

I alle fall hvis Biltema fortsatt har kuleledd og motoren viser seg å funke da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 234
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hadde samme problem på min. Er nå fikset med kuleledd fra Biltema, og gjengestag. Skulle helst hatt original løsning, da det etter min vurdering er litt for mye slark i kuleleddene fra Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo hyggelig det :)
Har "ryddet" litt og fått oversikt over diverse av lufting etc på forgassere VS topplokk VS luftfilter etc. Nå tror jeg det meste er riktig satt opp ift mulighetene som endel uoriginalt gir. Bra respons på gassen nå. Fusker litt synes jeg på lavt turtaĺl, men er slettes ikke verst.
Må få på plass et bensinfilter på innerskjermen v.foran. Nå er det bare en by-pass. Når dette er på plass regner jeg fuel-linjen som ferdig. Eller et spr. Returen fra gasserne..på denne stod det en "regulator", men denne fant jeg ikke i parts-katalogen. Nå går det rett bak til tanken. Er dette riktig tro?

 

Motor RRC Tuscan 6.11.15.jpg

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener returen går direkte til tanken uten noen regulator, ja :)

Da må du lage en video av herligheten på tomgang da ;)

Fusking; har du olje på forgasser'ne?

 

Det er fint...da er den "checked"

Video ja, kanskje det. Men du vet...den er ikke justert mhp ventiler, forgassere etc. Tenningen har jeg fått brukbar kontroll på etter å ha hatt besøk av bla tuscan-Vidar forleden. Men at den går helt som den skal er vel ikke brennsikkert nei.

Olje på forgasserne har jeg. Til og med orntli "forgasserolje"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden noen mener jeg egentlig er best på bilder..så får kjøre på med noen.

Monterte skvettlapper i dag. Ganske enkel operasjon når alt er uten rust og alle skruer går som de skal. Mao en ganske lang operasjon på min.

Og så vasket jeg bilen, og da er det artig å "huske" hvordan den ser ut..ergo bilder

Og..ja. Her er det en filmsnutt av motoren :) Vet ikke hvorfor den plutselig dunker på videoen. La ikke merke til det "live".

 

 

20151108_141112.jpg

 

20151108_141129.jpg

 

20151108_141200.jpg

 

20151108_141227.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...