Gå til innhold

Planlegger å kjøpe en Discovery 2


Halling

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg planlegger å endelig kjøpe med en Discovery! Har vurdert dette lenge nå og nå gidder jeg ikke å vente lenger..

 

Har funnet en som prismessig passer bra siden dette er snakk om en bil nummer 3. Det eneste jeg er bekymret for at den er kjørt 370 000 km. Selger sier alle servicer er fulgt og eieren før han som selger den nå har årlig byttet alt av olje og jevnlig gjort det som bør gjøres på denne bilen. Det var litt rust på rammen men det var ikke gått igjennom så det ble pusset ned og behandlet.

 

Med god behandling og ikke brukt som off-road bil, er det noen problem at den er kjørt så mye?

 

Legger ved linken, kanskje noen kjenner den igjen.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94207781

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser jo fin ut den, men hvorfor kjøpe en som er gått så griselangt, når det er mange biler som har gått rundt halvparten ?

Er f.eks automaten byttet ? Hva med kuler og krutt, ledd, stag, dempere ?

Ville hatt en detaljert oversikt, og betenkt meg nøye før jeg kjøpte en med nesten 400K på klokka.

Og så ville jeg sagt neitakk til å ikke kjøpe bilen av forrige eier..... som gjerne kan fortelle litt mer hva som er gjort, og hva som ikke er gjort.... Bruktbilfirma på bil i den prisklassen er stort sett bortkastet ekstrakostnad, du får ingen garanti snakk om uansett.....

Det er godt med halvdårlige D2 på markedet, så det er neppe noe stort problem finne en i " din "prisklasse om du har litt is i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt en som har gått 370' km. Og skulle jeg vurdert det hadde jeg kjøpt av eier, og kun hvis vedkommende kunne dokumentere/sannsynliggjøre at han har brukt penger på kontinuerlig vedlikehold og utskiftinger. På denne kilomterstanden bør i prinsippet alt av slitedeler være byttet, hele hjulopphenget, fjærer, dempere etc. Det er mange potensielt sett dyre reparasjoner som kan stå for tur når bilen har gått såpass.

 

Det blir fort dyrt om du skal ta igjen en hel masse vedlikehold/utskiftinger.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Halling!

Skrur du selv selv for kos, eller har du D2 miljø rundt deg? En slik bil vil det alltids dukke opp noe å utbedre, det er ett lite konternuerlig prosjekt, men gøy. Enig med resten her, motor/driv verk er der det kan fly penger og til slutt er det rammerust som setter stopper for å ha skilt på de. Det er mulig å utbedre det meste selv, så slite deler trenger du ikke være redd for, selv rust lar seg fikse om ikke ramma har kommet til "kjeks" status. Utfordringene på EU er jo at de ikke skvetter fra seg, men med enn god under spyling pleier det å hjelpe. Antar du har gløttet på min annonse også

Og ikke få panikk om det skjer noe med anskaffelsen, folk pleier å tenke det værste.

 

Lykke til med jakten og velkommen til LR miljøet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med jakten og velkommen til LR miljøet

 

Ja, det glemte jeg, ser du bor på Jessheim, og det er mange flinke D2 eiere / brukere på nedre Romerike og i Oslo.

 

Og feiler alt annet kan du selvsagt stikke oppom meg å få noen dårlige råd på veien også.

 

Og husk - i morra treffes mye gærne, trivelige folk hos Kenneth på Strømmen bil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en til halve prisen,ditto kmstand og sjekk rusta nøye.

Alt annet enn rust kan du fikse uten altfor mye pes.

Men Strømmen bil i morgen er lurt hvis du vil inn i miljøet og få litt tips.

 

Onsdag 10. på Grefsenkollen er det reint Discotreff også. Mye erfaring der også.

Se turer og treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...