Gå til innhold

Luftfjæring D3 - bytte kontakt i bakre ventilblokk


ovik

Anbefalte innlegg

Brukte deler kan være OK, men nå har jeg plagdes med denne kontakten en tid, og vil gjerne sette inn en ny og frisk en.....

Den ser jeg :-) jeg klarte ikke å finne ut hvor jeg kunne få tak i ny kontakt så da ble det en brukt en :-) har funket som en drøm siden :-)

Er det ledningene dine også som har irret i stykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ledningene er skadd tett inntil kontakten, og kontakten tålte ikke å bli løsnet fra ventilblokka. Det hele henger sammen med strips nå.

Kontakten har jo LR delenummer og er tilgjengelig fra de vanlige stedene, men ikke fra merkeforhandler i Trondheim. Så nå mangler bare disse pinnene som skal inn i kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg feilsøker samme sted nå,, hva er din feil det skulle vel ikke være ... :wacko:

 

C1A33-01 (AF) Rear left corner valve - General failure information - general electrical failure

 

??

 

 


Jeg feilsøker samme sted nå,, hva er din feil det skulle vel ikke være ... :wacko:

 

C1A33-01 (AF) Rear left corner valve - General failure information - general electrical failure

 

??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke akkurat den meldingen, men problemer i kabelnettet kan vel slå ut på forskjellig vis. Hos meg har det vært feil som pekte på høydesensoren på høyre side bak. Så den har jeg byttet to ganger uten at det hjalp. Jeg har ikke fått feilen etter bytte av kontakt, men har ikke kjørt så mange meter ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fremdeles å leter etter wire brudd, til connector Bakere ventilblokk / høydesensor... men finner ikke.

Har noen noe å dele om dette.. Brudd kan jo være hvor som helst . Men har noen funnet tidligere.. ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste blir å måle ledninger mellom pluggene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste blir å måle ledninger mellom pluggene .

 

Ja er vel det,, finner ut litt etter hvert,, forstår at bakere sesor å ventil blokk går via conector Co3777.. Er det conector i forrere hjulbue...

'''forøvrig kan jeg ikke se noe wiring feil" ved første sjekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synlige brudd/manglende isolasjon hos meg. Trolig har jeg flere slike i systemet, og jeg har bestilt diagnose/måling av ledninger hos merkeverksted. Jeg har ikke tid til å lete etter feilen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...