Gå til innhold

Disco3 montere 3. seterad


Hanslr

Anbefalte innlegg

Har noen ettermontert 3. seterad i en bil? Har skjønt det slik at bare de med luftfjøring er typegodkjent for det. Lite problem å montere selve setene, belter osv. Men hva med airbag? Blir de godkjent uten sideairbag bak? Ser ikke for meg at dette er egnet å ettermontere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på om de skjekker om airbaggene er montert. Men kan jo skje at de titter på d-stolpen for å se etter airbag merket i plasten.

Montering av curtain airbag som skal sitte der er skummelt enkelt å montere og ingen programering må til. Etter det jeg husket å ha sett sitter de bare med 1 torx bolt. Det henger en 2-polet konnektor, type gul/grønn lednings farge som er til airbaggen som er pakka inn i en grå/svart skummgummi greie.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygget om min, de sjekker ikke noe. Det står også "airbag" på de nye panelene på stolpene også:-) men legg ut om du fixer airbag det, sikkert flere enn meg som har interesse av det.

Interressant... Hva måtte du gjøre - dørk, sidepaneler, setene (2. og 3. rad)? Og ikke minst, kostnadene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 rad sto der når jeg kjøpte bilen. Kjøpte seter fra Metal monster junk i UK der alt fulgte med. Kostet ca 6-7000kr minnes jeg. Meget viktig å være sikker på at settet er komplett.

Når det gjelder selve monteringen kan det by på diverse problemer.

Det er ofte ikke gjenger i bolthullene karosseriet og det har vært noe skriving om at de som opprinnelig er levert med todelt baksete ikke har riktig hullbilde for å få boltet fast tredelt baksete.

Gjenger er greit å lage bortsett fra oppe i stolpen der setebeltene skal festes. Her må du ha en kort vinkelborrmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme dele nr på karosseriene, å samme dele nr på styreenhetene.

 

Det at gjengene ikkje er der er nok likt for de som monterer setene på fabrikken også. De gjenger nok opp hullene.

 

At setene ikkje passer med bildehullet skal ikkje gå ann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Noen som har/vet om hvor få kjøpt sete 6 og 7? Helst i lys beige.

 

Kommer avogtil på Finn, men mener jeg så en butikk i UK (eBay) som solgte en palle komplett med alt man trengte av skruer, paneler, belter og seter.. finner ikke igjen denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...