Gå til innhold

Hva er denne verdt som rep objekt?


Bartlett

Anbefalte innlegg

 

Jeg ?

 

Veldig lite, garasjen er full nok som det er. 4000kr ? :)

Nei, Bartlett.

Han er den som kjenner best til bilens tilstand. Men uansett hvor ´bra`bilen er, er den ikke PKK

godkjent og dermed ubrukelig som bil. Selv om noen folk gir blaffen i slike byråkratiske krav.

Uten at den har gyldig PKK, blir det vanskelig med forsikring og. Så dermed tatt ibetraktning

bilens tilstand (trådstarter kjenner den best) spør jeg hva eieren vurderer verdien som.

Har verksted gitt noen pris for å fikse manglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Forsikring har du om bilen er godkjent eller ikke.

 

Men det er mye kostnad før bilen er godkjent. Slitte dekk øker heller ikke verdien.

 

En bil som har fått servisen på verksted vil ikke gi et problemfritt bilhold er min påstand. Verksteder bytter ting som må byttes, de ligger aldri foran med vedlikehold slik en entusiast gjør.

Litt derfor opplevde nok du at det raskt kom mange grove mangler tenker jeg.

 

Bilen forøvrig, er den tett i taket? Byttet olje på automat og akslinger?

Forsvinner det kjølevæske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å bli frustrert og bare vil ha bilen bort. Personlig ville jeg fått en kyndig person til å vurdert rusten. Detaljert tilstand ville kunne hjulpet deg mer. Uansett så er det du som avgjør og noen ganger ønsker man "bort fra kropp og ut av sinn" som en god nok løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Bartlett.

Han er den som kjenner best til bilens tilstand. Men uansett hvor ´bra`bilen er, er den ikke PKK

godkjent og dermed ubrukelig som bil. Selv om noen folk gir blaffen i slike byråkratiske krav.

Uten at den har gyldig PKK, blir det vanskelig med forsikring og. Så dermed tatt ibetraktning

bilens tilstand (trådstarter kjenner den best) spør jeg hva eieren vurderer verdien som.

Har verksted gitt noen pris for å fikse manglene?

Jeg har ikke den minste ide om hva denne er verdt. Hadde jeg hatt det så hadde jeg ikke spurt her.

Som dere har skjønt er jeg ikke så veldig kompetent mekking av disse. Har ikke fått noe pris. Men med deg kan jeg sikkert ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk: Har Range Rover felger med Nokian sommerdekk. Sikkert en sesong eller to igjen der. Vinterdekk er Cooper Discoverer (piggfri), men de er noen år gammel. Greit mønster enda men alder taler nok i mot. Her er felgene ikke helt på stell. De slipper ut luft. Må etterfylle en gang i uken på 3 av dekkene.

Hvis man sier at jeg prøver meg på 20. (Som noen sikkert mener er for ambisiøst) , vil jeg sitte igjen med mer om jeg selger den i deler? Er det en bedre ide?

Som en pekepinn, kan du se på vår, som på en måte var for salg for et drøyt år siden.

 

Den hadde endel issues, men tror verdien ikke var så gal den gangen. Men med en gang jeg fikk den gjennom PKK, ca 12 mnd over tiden, så steg prisen ganske godt. Var ikke så mye som måtte gjøres på den da, men det har kommet litt på underveis. bilen fikk en omgang med Lanolin sist vinter, og det var på høy tid. Det bemerket både kontrollør ved første PKK, og Vestfold Antirust som gjorde lanolinjobben. I sommer var bilen på ny PKK, og gled nesten rett gjennom. PKK er ikke noen garanti, 16 år gamle biler er ganske mye mere verdt om det er (over) 2 år til den må på ny PKK.

 

Med listen du har, så er det noen jobber som koster godt.

Rustsveising - dyrt å gjøre på verksted, mye knot å gjøre med så lenge karroseri er på.

Ser ut til at du må bytte kingbolt/styrekuler oppe og nede på begge sider. har hørt at det er en møkkajobb, spesielt ved hjemmemekk.

 

Om bilen er strøken, med gode dekk, tror jeg du kunne regnet med 50'

Tviler på at noen vil gi deg rabatt på jobbene som må gjøres, så jeg tror nok at 20' er for høyt.

Mulig du får mere for den ved å selge deler separat:

ta ut motor,

selge felger (spesielt om det er 16" felger, kanskje), dekk høres ikke veldig verdifullt ut.

om framfanger er hel, så kommer det sikkert snart en som vil ha den.

Vrakpant for resten av bilen.

 

Sånn i etterkant tror jeg kanskje 15' for bilen min var i overkant før PKK, men nå er den i daglig bruk, og selges ikke til 15' :) .

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stor nok til at massevis av ting ikkje passar over. Har eg høyrt. Og då er det lite poeng med delebil. Men eg er heilt klar for motbevising. :)

:)

Er ikke helt klar til å klare det sånn helt umiddelbart. Men kanskje jeg gjør ett forsøk når jeg har fått summet meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med demontering er all tiden det tar og hvor mye du må ut med for å transportere restene til hugger.

 

Og skal delene ha noen verdi, må det demonteres med nennsom hånd, pakkes og oppbevares.

En stor bil tar MYE plass når den er skrudd i deler, og mye må oppbevares innendørs, ellers blir mye deler fort ødelagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bartlett

Ikke selg bilen, en D2 som har gått knappe 150000 er det ikke mange av. får du avdekket hva som virkelig må gjøres ville jeg fått en pris på og vurdert og fått gjort jobben.

Min D2 har gått over 300 000 men kostet glatt på 15 000 i høst for å fortsatt ha bilen godkjent og i stand.

Nå har jeg kjørt D2 siden 2002 og mitt inntrykk er at dette er solide saker:)

Du vil ha bil i mange mange år til..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold bilen og tar ferie i UK. Bytt til galv ramme og får alt annet utbedret.

Koster nok litt £, men da trenger du aldri tenke på rustangrep igjen, og du har

bilen i maaaange år framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bartlett

Ikke selg bilen, en D2 som har gått knappe 150000 er det ikke mange av. får du avdekket hva som virkelig må gjøres ville jeg fått en pris på og vurdert og fått gjort jobben.

Min D2 har gått over 300 000 men kostet glatt på 15 000 i høst for å fortsatt ha bilen godkjent og i stand.

 

Nå har jeg kjørt D2 siden 2002 og mitt inntrykk er at dette er solide saker:)

 

Du vil ha bil i mange mange år til..

 

Har begynt prosessen med i finne ut hva det kommer på å fikse feil for å få den gjennom PKK. Men det er mest for å gi potensielle kjøpere en ide om hva som må gjøres.

Pris på utbedring av feil utover rust og til dels lekkasjer er 14.500,-

Lekkasjen av servoolje er jeg ganske sikker på kommer fra slange fra beholder. (Styresnekke er byttet for noen år siden)

Rustsveising har jeg ikke fått noe pris på enda.

 

Jeg er enig med deg i at her er masse bil i mange år om man utbedrer feilene. Som du sier er kilometer gunstig med kun i overkant av 150.000.

Jeg har dessverre hverken tid, anledning, kunnskap eller verktøy til å gjøre en slik jobb.

Etter mitt syn er dette noe som lønner seg for noen som kan gjøre det selv. Da tror jeg dette er bil i mange og, og ikke minst at det er verdt det.

 

Personlig elsker jeg LR, men når dette er eneste bil og jeg er avhengig av at den går smertefritt hver dag, så blir man litt lei særegenhetene som i andre situasjoner bare er en del av sjarmen med det å eie å kjøre LR.

 

Håper det er noen som ser det på samme måte. Og at det er mulig å selge den for en fornuftig sum til noen som kan stelle pent med den. :)

 

Har allerede skaffet ny bil og gir meg selv noen måneder på å få solgt D2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Men det er billigere å levere inn skiltene enn å få de klippet. Da blir det kostnader for å få bilen hjem, og ekstra kostnader for å få ut igjen skiltene igjen (påskiltingsgebyr).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...