Gå til innhold

Erfaringer med reservehjul på taket og boks på bakdøra


atau

Anbefalte innlegg

Etter utallige ekspedisjoner så er det vel ingen diskusjon om at det er uproblematisk - og til og med praktisk - å ha et reservehjul på taket til en Defender, at dekket må være festet og takkgrinden være solid er åpenbart. Ideen med en kasse bakpå til "diverse" er spennende så jeg har begynt å se på en løsning for vår HilDefender. Legger ved et bilde fra Pamir (ikke langt fra Grensen til Afganistan) som viser hva vi hadde på taket på den turen. Telt/dekk/60l diesel/propan/ sandladders/ pluss diverse ;-).

 

attachicon.gifHilDefender Pamir.JPG

 

 

sjekk: http://www.gandrudbakken.no/?p=903

 

Du må gjerne dele den kasseløsningen du måtte finne, Atle. Og takk for linken til din eventyriske reise. Bildene fra Pamir gjorde meg nostalgisk (ser akkurat ut som Badakhshan, på den Afghanske siden). Skal nyte hvert eneste innlegg på deres blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

 

Husk nå bare på at ekspedisjonsfart og motorveifart som regel er to ulike ting og stiller ulike krav til krengestabillitet etc.

 

Lister meg ut av diskusjonen da jeg ikke vet hvordan påvirkningsforskjellen blir, og er fornøyd med å ha avlevert påminnelsen. ;)

 

 

 

Skjønner hva du skriver - men på en reise fra Norge til Mongolia så er det like mange km på motorvei som på #%&?* veier ;-), gjennom hele Europa, mye bra veier i Tyrkia og Iran - og innimellom i ulike *stans og i Russland. 120 km/t er grei marsfart på motorveier. Største utfordring med krenging vare en litt vel rask kjøretur fra Dalanzadgad til UlanBator - på en "ikkevei" ;-) . Turen kan anbefales !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må gjerne dele den kasseløsningen du måtte finne, Atle. Og takk for linken til din eventyriske reise. Bildene fra Pamir gjorde meg nostalgisk (ser akkurat ut som Badakhshan, på den Afghanske siden). Skal nyte hvert eneste innlegg på deres blogg.

 

Jeg skal dele når jeg har fått kassen på plass ;-) , hvis vi hadde vært klar over det på forhånd og papirene var på plass ... så hadde vi hatt muligheten til å krysse broen over elven og kjørt et stykke inn i Afganistan. Men å kjøre på grensen til Afganistan et par dager var også en ok opplevelse. Ellers så har vi begynt å se på en kjøretur i Syd-Amerika... med reservehjul på taket ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

 

Husk nå bare på at ekspedisjonsfart og motorveifart som regel er to ulike ting og stiller ulike krav til krengestabillitet etc.

 

Lister meg ut av diskusjonen da jeg ikke vet hvordan påvirkningsforskjellen blir, og er fornøyd med å ha avlevert påminnelsen. ;)

 

Ekspedisjonsfart kan være så mangt. På hovedveiene i Sør-Afrika og Mosambik kjører man langt fortere enn i Norge...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...