Gå til innhold

Vask av garasjegulv


anthen

Anbefalte innlegg

Driver å rydder i verkstedet nå, og etterhvert som rotet er borte, så kommer gulvet frem med sine karakteristiske flekker fra diverse girkasser og aksler.. :lol:

 

Har drivi med detta flere ganger, men aldri virkelig "fått det til".. hva lønner seg for å fjærne all oljen og diverse kjemikalier som ligger igjen på gulvet? Bremserens, avfetting, industrisåpe?(steamer her jeg ikke tilgang på)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele garasjen på ørten kvadratmeter er malt med grå tokomponent epoxy ja :) det er å fjerne møkka fra detta som er problemet nå :P

Endret av anthen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På oljeflekkene bruker du Wurth sin bremsevask, ellers så bruker du vanlig avfettning på resten av gulvet, dusjer det på går over med kost og spyker gulvet etterpå! (siste steget med avfettning kan gjentaes et par ganger til en er fornøyd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du da !

Husker du ikke den innretningen du kalte snøkanon ?

Det er da både en "høytrykk" og en "spyler " :P

 

:P

 

Har høyttrykksspyler, men ikke med varmtvann.. :ninja:

 

Men skal se omjeg har noe til overs av den Würth bremserensen fra go-kart sesongen, den fjærner det meste, så med kost skal nok det funke ja.. :) Får stikke innom statoil å handle en flaske avfetting og :ninja:

Endret av anthen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) støver betonggulvet ? isåfall har jeg mistanke om at noen har blandet i muresement i støpen... auda :o .

ellers kan jeg anbefale å kjøre inn godbilen fra tid til annen... "ett garasjegulv fullt av oljeflekker støver aldri" - gammelt visdomsord B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte industri kvalitet epoxy 2 komponent maling i min garasje, det har funket fint.

Naboen brukte Biltemas epoxymaling, og jeg ser ikke forskjell på hans og mitt gulv.

Men prisen var forskjellig, veldig!

3 spann biltema mot et spann av den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen hete tips til avrettingsmasse man kan bruke før epoxymaling?

 

Mitt garasjegulv er helt ubehandlet og veldig ruglete, og jeg tror trikset med å bruke blåselampe og brenne bort litt oljesøl etc. bør gjøres hos meg også - før evt. avretting og maling. Gi meg gjerne noen hete tips!

 

 

Hilsen Pærlis. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte industri kvalitet epoxy 2 komponent maling i min garasje, det har funket fint.

Naboen brukte Biltemas epoxymaling, og jeg ser ikke forskjell på hans og mitt gulv.

Men prisen var forskjellig, veldig!

3 spann biltema mot et spann av den andre.

Takk for tips. Biltema epoxymaling skal testes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen hete tips til avrettingsmasse man kan bruke før epoxymaling?

 

Mitt garasjegulv er helt ubehandlet og veldig ruglete, og jeg tror trikset med å bruke blåselampe og brenne bort litt oljesøl etc. bør gjøres hos meg også - før evt. avretting og maling. Gi meg gjerne noen hete tips!

Hilsen Pærlis. :)

slip det. med en betongsliper LINK.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder avrettningsmasse under epoxymaling som i tillegg skal kjøres på , stilles

det høye krav til massen pga spenninger under herding av epoxyen og til hardhetsgrad

slik at massen ikke knuser under malingen .

Vi ( der jeg jobber ) har tidligere brukt ABS 500 . De er nå kjøpt opp av Maxit , så den

har sikkert skiftet navn . Hør med din lokale leverandør om hva som kan brukes .

 

Deretter må det slipes . Det bør alltid slipes . Nytt som gammelt .

 

Vanntynnet 2-komponent epoxymaling kan stort sett tynnes ca 10% og brukes

som grunning på sugende underlag .

Krever malingen primer må dette brukes .

 

På gamle gulv med oljeflekker må det rengjøres og la tørke.

Deretter kan man svi av flekkene med en brenner umiddelbart før grunning/priming .

 

Venter du lenge etter brenningen vil olja trekke til overflaten igjen.

 

 

Når det gjelder støvbinding er det veldig mange gode produkter , men en primer

til gulvavretting (f.eks. Ardex P51 ) er rimelig og vil ikke gi problemer

dersom man vil male senere .

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv epoxygolv og synes det er bra men er det noen som trenger billig betongolje (er ofte brukt i lagerhaller og slikt) så har jeg i hvert fall nok til en garasje eller hall. Da unngås støv og forbehandlingen er minimal. Rolles rett på betonggulv.

 

Send pm hvis det er intressant for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

fins det gode forslag til hva jeg kan bruke til å behandle et skikkelig dårlig betonggulv i garasjen for å binde litt støv ?

Ser at Ardex 51 er foreslått, er det noe lignende som Heydi Kz ? Husker Vidar S nevnte noe godstoff en gang, men klarer ikke finne innlegget...

 

Har et gammelt, støvete, dårlig betonggulv i garasjen, tenkte iaf støvbinde det litt, og lappe de verste hullene med litt avrettingsmasse. En gang jeg ikke har NOE annet finne på, skal jeg koste på meg nytt gulv, det blir litt tid til enda...

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...