Gå til innhold

Moderne stereo i Discovery 2


Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei.

Ble revet med av denne tråden og i går kom det pakke fra Hong Kong :-)

Joying'en virker veldig bra og solid bygget, men har et problem...

Koblet ISO kontaktene i. Enheten startet, men ingen lyd. Koblet som nevnt tidligere AMP-CONT (orange-svart) ledning på Rød-svart ledning i plugg 5. Nå ble det MASSE lyd... Selv nivå 1 er alt for høyt. Nettopp vært på bilradiospesialisten og kjøpt RCA - ISO overgang. Nå er det normal lyd ++, men går ikke ann å regulere volumet. 0= helt stille. 1 og opp. Like mye litt for høy lyd.. Noen tips?

Disco 2a 2003 mod

Endret av TNT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme, altså at å koble via ISO-kontakten (som gir høynivå til bilens forsterker) gir for mye lyd. Har planer om å koble via linjeutgang som deg - men selvsagt får en jo ikke justert lyden da - da linjeutgangen gir fast signal og det er ikke mulig å styre volum på bilens forsterker. Det tenkte jeg ikke på. Da er en vel låst til å bruke høynivå/ISO og godta at lyden blir vel høy alt på "lavt volum" på Joyingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig droppa å kjøre lyd fra telefon via Bluetooth. Gir bedre lyd og mindre støy å kjøre rett fra Spotify installert på Joyingen og heller bruke telefon til å dele nett (evt kjøpe 4G-kladd til Joyingen) Lettere å betjene under kjøring er det også.

IMG_1565.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk min også så var det noe galt med volumet, fikk ikke regulert det, måtte ta en reset på tingen så kom det, men mistet da noen apper og slikt som jeg måtte installere påny.

Virker også som d2 har samme opplegget som p38 med ekstern forsterker som drives av et eget nivå signal for harman kardon, jeg lagde dempetrinn av noen effektmotstander, og det fungerer glimrende i p38'n hvertfall, gir også begge forsterkerne bedre forhold å jobbe under da joyingen er beregnet på litt last og hk forsterkeren har en inngangsimpedanse på 70 ohm. Problemet med å bruke linjesignalet er at de er beregnet på å drive en last på rundt 30kohm og ikke en på 70 ohm, og ledningene er ikke skjermet så støy kan fort bli et problem.

http://www.rangerovers.net/rrupgrades/entertainment/headunitadapt.html

Nå skal jeg ikke påstå at det er likt i p38 og d2, for det vet jeg ikke, men virker slik hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere skal ta dere en tur inn i menyene på Joying'en og se om det er noe å justere. Jeg har Harman Kardon forsterker og opplever ikke disse problemene.

 

Det er menyer for mange justeringer av tekniske parametere. Hvis du ikke får volumkontroll på linjeutgangene er det i hvert fall garantert noe som ikke er justert riktig.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tada! Takker for tips. Gikk inn i menyen, slettet alt og gjennomrettet fabrikkinstillinger og plutselig ble lyden "normal" :-)

RCA til ISO ledningen virker og veldig bra og gjøre at hele volumspekteret på Joying'en nå kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig funnet årsaken/ grunnen til min "alt for høy lyd utfordring" Dersom jeg i "hvilken bil har du menyen" legger inn LR blir lyden MYE høyere... Fant og valgte et VW produkt som gir passe høy lyd.

Noen i Hong Kong som har prøvd å være morsom og mener det støyer i bilene våre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var herligheten montert. Passet perfekt inn i Defenderen sin originale radio holder. Førsteinntrykket er bra.

Har foreløpig montert dab antennen på panseret. Meget midlertidig plassert med magneten på hengslene til panseret.

Før se hvordan mottaket av kanaler blir ved kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var herligheten montert. Passet perfekt inn i Defenderen sin originale radio holder. Førsteinntrykket er bra.

Har foreløpig montert dab antennen på panseret. Meget midlertidig plassert med magneten på hengslene til panseret.

Før se hvordan mottaket av kanaler blir ved kjøring.

 

Bilde..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lrforum.com/forum/index.php?app=gallery&image=49823

 

 

Litt dårlig lys da jeg tok bildet. Flyttet opp monterings binne på skjermen et hakk. Da gikk den kant i kant med dashbordet. Eneste som mangler er å ordne ryggekamera og ordne en slags utfôring mellom skjerm og hovedenheten.

Endret av G.ARNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått til å skru av de strekene på skjernen når ryggekamera er på? Er en setting som heter noe slikt som reverse guide lines, men strekene er der enten dem er av eller på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fruen var litt lei RadioNorge så da ble det litt fikling og trykking og vips-DAB+ i svarte helvete.

 

Tok litt tid før det gikk opp for meg hvordan jeg skulle få appen inn på bilnettbrettet, løsningen var såklart å laste ned på PC og ta med filen på en USB-dngs.jenstår å se om en kan få byttet DAB-kanal fra rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, hos meg navigerer den og spiller musikk fra f.eks. spotify samtidig. Men jeg har ikke skaffet DAB enheten enda, så jeg vet jo ikke om jeg ville fått til den. Proprietær app eller kan du prøve en annen?

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt så er erfaringen at alle apper fungerer fint samtidig, bortsett fra dab appen, den må være åpen ellers hakker det, plagsomt ja, men dab dekninga er så dårlig at jeg har omtrent gitt det opp hvis en skal ut av sentrum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungere fortsatt bra denne. Dab+ adapteren funer bra. Dekningen med den medfølgende antennen er god. Så blir nok å fortsette å bruke den.

Eneste problemet er at den skrur seg på når jeg gløder. Og når jeg da starter bilen skrur den seg helt av og starter opp på nytt igjen. Den nye oppstarten tar endel tid, i tillegg resetter klokken seg. Noen som har opplevd det samme?

Dårlig batteri muligens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...