Gå til innhold

Kompakt aktiv subwoofer?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Defender 110 DCPU som har fått bakseter. Har også kjøpt meg ny radio type DAB. Bruker originalplassering for fronthøyttalere. Med bare disse blir det ganske så tynn lyd selv om høyttalerne er av god kvalitet. Tidligere hadde jeg en ekstra forsterker som drev en diger hjemmelaget basskasse med 12 " element i. Kassen er det ikke plass til lenger og forsterkeren er litt skramlete. Jeg har sett det selges aktive subwoofere som er flate nok til å komme under baksetet, tror jeg. Det er ikke så mange andre steder noe sånt kan plasseres.

 

Jeg kjøpte en gang en billig sånn liten aktiv basshøyttaler med kinaopprinnelse på Netthandelen. Plasserte den i en annen bil med enda mindre plass, men det låt bare dårlig plastikk. Noen som har prøvd en sånn lav aktiv en av noenlunde kvalitet og kan si noe om den? Jeg ser de selges i spesialforretninger for rundt to til mange tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne under cubbyboksen i min.

Har du noen erfaringer å dele rundt denne bassboksen? Bilder av montering? Det ville være til stor hjelp.

 

Jeg har havnet i samme dillemma. I garasjen ligger det et monster av en Infinity Basslink som spiller kjempeflott, men passer ikke i bilen etter overgang fra vare til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt montert under cubbyboksen. Da kommer boksen høyere, og blir et perfekt armlene.

 

P8280912.JPG

P8280913.JPG

 

Er lager i aluminium, og kledd i sort teppe.

 

Tilgang til justering av subwooferen. Der er også bak her høytaler/forsterer får luft.

 

P8280918.JPG

 

Har også en enkel tilgang til å justere bassen

 

P8280919.JPG

 

Jeg er langt i fra å sette instillinger på max. Mer en nok bass for et riktig lydbilde.

 

Kan never resten av høytalerern, diskant oppe på dashen, bytter orginale høyterer ut med bedre 4" fra Clarion og det er 6.5" Alpine høytelere montert i "B" stolpen, siden det er en slags pickup jeg har.

P8280918.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sub & forsterker fra en Defender som kan selges billig.

 

Rockford fossgate er sub. forsterker er litt ukjent,

 

Plassert tidligere i en varebil mellom varebil vegg og cubbyboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...