Gå til innhold

DAB+ i D3


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Har begynt å abonnere på Spotify premium. Gidder ikke installere noe dab+ adapter. Like greit at lytterne forsvinner når de stenger FM båndet. Hvis det blir krig regner jeg med at jeg får beskjed pr. telefon.

 

Edit: Den du linket til Tore så faktisk bra ut. Om jeg endrer mening blir det gjerne en slik :)

Endret av alexf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Til den prisen, hade eg kjøpt :-)

 

Men nå kan vi bare roe ned DAB hysteriet, politikerne er jo på vaklende grunn, om de vil stenge ned FM nettet eller ikke..... ihverfall noen av dem ..... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg bestilte meg i hvert fall den akkurat nå, så får vi se. "Måtte" kjøpe ny stereo til fruens klamp også, så dette ble jo en billig affære. Takk, NRK og Den norske stat, for alle de flotte utgiftene dere påfører oss. :blink: This better be good!

 

(Tror jeg dermed kom opp med navn på fruens nye bil. En liten klump, som alltid er i veien når jeg skal skru LR, og så undermotorisert at man må ha fjøla i vater til enhver tid. Dermed må navnet bli "Klampen". :D)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Connects2 (produsenten) hevder at CTDAB-LR2 gjør det, så stoler jeg på det. Jeg sleit litt med å finne ut om det er DAB+ på løsningen også, for akkurat DET står ikke hos produsenten, men alle andre hevder den har det. Da får vi satse på at det stemmer.

 

I fruens bil med billig, integrert radio, gikk jeg heller for ny Pioneer 1 DIN-stereo og plastbrakett for omgjøring fra integrert. Tenker at dersom originalradioen hadde røket etter å ha montert dyr, integrert DAB-løsning, så måtte vi ut med omtrent samme beløp igjen. Det er dumt. Ble faktisk billigere også, omtrent en tusenlapp, selv om jeg da også bestilte kabel for rattkontrollene.

 

Blir nok bra til slutt, unntatt på kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror systemet fungerer bra nok til mitt bruk, og at jeg lander på ca. 2.500,- inkl. alt. Det får være greit. Mer enn det gidder ikke jeg å bruke i hvert fall, så mye hører jeg ikke på radio. Dessuten er jeg ikke keen på å ha en schwææær skjerm, som gjør at jeg blir sittende og glane på midtkonsollen og ikke på veien.

 

Det eneste som forundrer meg, er at de ikke har lagt inn Blåtann i samme enhet. Kunne jo vært greit å strømmet musikk inn i samme enhet. Når man først må inn og klå, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står jo x 2 i annonseteksten at den støtter DAB+ , så det hadde eg ikkje stussa over. Eg ser poenget med kitet RolfM lenker til - men (det er sikkert alderen og veldig snobbete) eg syns det sjelden ser pent ut med ettermontert dobbel DIN spelar i D3 . HKLogic7 låter veldig bra - når høytalaren blir festa skikkeleg i dørene, og eg har lyst å beholde den. Blir Ebay handel her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I "desperat" søken etter klare og pålitelige svar prøver jeg her også: Vil mObridge-adapteret fungere i Disco3 MY2009?

Fikk nettopp svar fra Norsk Bilradio at det ikke var noe å satse på:

"Denne vil ikke passe, mObridge har problemer med denne opp mot Discovery 3. - Du må gjerne kjøpe den, men den vil ikke vise riktige radio stasjoner opp mot den stasjonen du hører på."

... mens Disco'n står på alle lister over hvilke modeller den skal passe i ...

Noen der ute/her inne som har prøvd/har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Monterte inn orginal DAB+ ,på min Range Rover 2010,som ikke hadde noe DAB tidligere, var enkelt, kjøpte en DAB+ fra en nyere Jaguar og en antenne forsterker. Monterte antenne forsterker høgre side,og siden kabler var allerede på plass,var det berre å plugge i. DAB box montert på venstre side og koblet til MOST der. Firma i vikersund, koblet seg så til med GAP diagnose, og forandret setting for DAB. det eneste som ikke virker optimalt er at en må slå på radio to ganger,før en er inne på DAB, men etter det jeg har funnet på nettet,så er det pga radio må oppdateres med ny softvare,på neste besøk til service verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Må innrømme at jeg foreløpig hører på FM. Litt dårlig mottak på min DAB, men det kan være fordi jeg fikk en britisk antenne. Hvilket vil si at min peker nedover. Den skulle pekt oppover og stått på britisk passasjerside. Får teste litt mer på neste langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...