Jump to content

Photo

Ormen Lange - Defender 130 DCPU 1999

• Please log in to reply
125 replies to this topic

#126 Camarogeddon

Camarogeddon

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPip
  • 142 posts

Posted 20 May 2017 - 17:36

I dag skjedde det mye.. jeg ble spurt om å redde en boble som var ute på vårtur, og hadde noen bremser som lå på... og ikke ville slippe. Det hadde blitt varmt nok til at lakken bobla, så det var bare å stoppe.

Så man tok med seg hengeren og kjørte.. Ormen starta lett, men et stykke på vei, i det jeg kom til E18, ble det klart at noe definitivt fremdeles var galt.. Jeg hadde vel egentlig merket det litt tidligere og, men er tidvis innbitt optimist når det gjelder slikt.

På vei opp noen bakker så går det bare saktere og saktere... jeg klarer såvidt å holde 40, sylinderbalansen er fullstendig på bærtur, + / - 40 er ikke uvanlig å se..  Så jeg stopper i en lomme for å sjekke. På en innskytelse stopper jeg bilen, for å se om den starter. Det gjør den ikke, viser det seg.

Etter en ny belastningstest av batteriet så får jeg til slutt liv i maskinisten igjen, etter mye host, hark og sotrøyk. Det er såvidt den går på tomgang, så noe tilhengerkjøring var helt klart uaktuelt. I mellomtiden så hadde de fått bremsene på folkevognproduktet til å slippe, og med en annen bil som tok hengeren med hjem fikk jeg listet ormen hjem, om enn med kraftig hoste.

Da jeg har mistenke dieselpumpe fra tidligere av, så hadde jeg bestilt denne. Men jeg hadde ikke byttet den ennå, da innredningen baki planet var i veien for å komme til. Nå fikk jeg fingeren ut og byttet ut pumpa med en ny en fra VDO, og fikk tatt en prøvetur. Resultatet er oppløftende, betraktelig bedre sylinderbalanse, og bilen går som et godstog. Så alt tyder på at dårlig trykk fra pumpa har vært problemet i dette tilfellet. Heldigvis fant jeg en forenklet måte for å få innredningen ut av veien.

Ett poeng til Lafterolf :), og takk til alle som har kommet med innspill og ideer.

Attached File  DSC_06831.JPG   87.37KB   0 downloads

-Camarogeddon