Gå til innhold

DE forsvant den veien......


telindnor

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

På vei til forumtreffet. Snaromveier, flotte sådan. Tur gikk fra Porsgrunn, via Valebø, Notodden, Årlifoss, Gransherad, greenlaning opp mot Bletoppen, Hovin, Tessungdalen, Imingfjell og til Persgården.

 

Snarveien til Årlifoss

 

gallery_5737_391_498620.jpg

 

Vakre byggverk, kjøredoningene må ha vært smale dengang.

 

gallery_5737_391_1213420.jpg

 

Bletoppen.

 

gallery_5737_391_3033182.jpg

 

Vi ga oss ikke helt, til toppen skulle vi :(

 

gallery_5737_391_2988537.jpg

 

Måtte nok snu, men det var en flott tur oppover bakkene, og ned igjen !!!

 

gallery_5737_391_2549566.jpg

 

Elva i Tessungdalen.

 

gallery_5737_391_2464006.jpg

 

 

Her er det nok ikke pølsene og snopet som er primærbehov.

 

gallery_5737_391_976702.jpg

 

ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Imingfjellet var været litt "sådæær"

 

gallery_5737_391_2008795.jpg

 

Men fine motiv kan det bli i dårlig vær også :)

 

gallery_5737_391_1692165.jpg

 

På hjemveien gikk turen via Veggli, over Vegglifjellet til Attrå, ned igjen via Hovin, Bolkesjø, Notodden og hjem.

 

Over Vegglifjellet

 

gallery_5737_391_3293541.jpg

 

gallery_5737_391_2641893.jpg

 

Utsikt over Tinnsjøen fra Attrå

 

gallery_5737_391_1668360.jpg

 

Så endte vi på spontanvisning i Hovin på et fantastisk flott tun. Dette burde noen av dere kjøpt. Et yngre par, karen var lafter og de hadde pusset opp alle bygg så utrolig flott. 1.6 Mill. Gikk på dagen tror jeg :(

 

gallery_5737_391_195820.jpg

 

Her kunne det gått både det ene og det andre inn på låvebrua. Nå var det geiter og høner og, men bare TENK hva den KUNNE rommet :wub:

 

gallery_5737_391_468830.jpg

 

"Thats all for now folks"

Det er lov å legge igjen en kommentar i tråden dersom dere syntes det er en OK greie med en sånn tråd også. Er vel en litt "ensom" tråd....... blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt flere bilder av "hagedyret"

 

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=10066340

 

Hos naboen dette riktignok. Slapp å treffe på den inne i hønsgåden vår, men jada den har vært der også. Resultat = 0 høner igjen :angry:

 

Oppdaget forøvrig et par grevlinger som ser ut til å ha tatt bolig under den gamle snøskuteren som står under ei trehytte i hagen......hmmm......livet på LANDROVERLANDET :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det Terje, har du fått noe dressur på gaupa?

Hadden forsynt seg av alle tuppene dine, isåfall ille dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med gaupe dressur, går fortsatt løs, men det er vist fellingstillatelse på den nå. Er FOR glad i husdyr og FOR lite naturlig redd for folk. Alle de gamle hønene er blitt gaupemat, men jeg hadde ca 20 kyllinger inne i et annet hus, og der er det liv. Masse liv og masse haner....hmmmmm, blir nok en bra slump med "coch au vin" :)

I morgen starter det store bil-eventyret. Det tror jeg det blir en heeelt egen prosjekt-tråd på, hu hu...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vært på fjelltur på vidda. MÅ bare formidle noen sterke inntrykk.

På Mårbu så var denne hyggelige "karen" trekkvogn fra ferja til Even Prestegården (som har kjørt ruta Stegaros - Mårbu siden 1949, siste 42 årene med den samme "cabincruiseren" :() og opp til Turisthytta.

gallery_5737_391_1882096.jpg

 

AEBI i solnedgang

 

gallery_5737_391_549698.jpg

 

Turkameratene :)

 

gallery_5737_391_557363.jpg

 

Snakker om å være "fullstendig på viddene" Zoom inn og let så finnes det en gjenglemt engelskmann, tror jeg, laaangt inne på vidda mellom Rauhelleren og Lågaros :blink:

 

gallery_5737_391_683014.jpg

 

Denne veien starter ved Solheimstulen og går til Lågaros. DET er mange mil med drømmevei det blush Denne satt jeg og drømte om når det var forumtreff. Sjekket om det hadde noe med kraftbransjen min å gjøre..........tenkte kanskje at vi kunne......men det hadde det vist ikke

 

gallery_5737_391_1700900.jpg

 

Her er det også noen rullende og flytende klenodier. Jernbanen fra Vemork og til Tinnsjøen, stasjonen hvor jernbanetogene ble kjørt ombord på Ammonia eller Storegut.

 

gallery_5737_391_183099.jpg

 

Arbeidshesten som drar oss fra fjord til fjell og mere til. GODE bilen :)

 

gallery_5737_391_949460.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på alle som lager flotte turhengere dukket ideen med fatters gamle hengerunderstell som turhenger opp i går kveld/natt. Grunnen er at vi i fjor var på en veldig fin tur i "nabolaget" med familien i seriebilen. I år hadde vi lyst til å ta med noen kamerater av barna og da trenger vi "all" plass baki 88" til folk og bikkje. Derfor ble vi utfordret på befordringsmiddel for alt pikk-pakket. Har en relativt stor, moderne henger av typen Brenderup, men det passer seg jo ikke, og antagelig ville ikke serien grei å dra igang en diger henger + 6-7 folk, bikkje og utstyr for en helg. SÅ da måtte den ene halvdelen av hjernen som bedriver kreativ virksomhet skremmes til liv etter en heller slækk sommer.

Startobjektet i ettermiddag.

 

gallery_5737_391_1219518.jpg

 

Denne ble sprøytet med Biltemas hulroms-rust.beskyttelse utvendig og innvendig der jeg kom til. Hengeren er IKKE bra, men kanskje god nok til formålet...tenker jeg :(

 

Deretter var jeg på byggvarehuset for de store investeringene. BRA plater og impregnert til all konstruksjonsvirke.

 

gallery_5737_391_693441.jpg

 

Så var det på med overbygget som jeg fikk forleden av en god forum-LR-kompis, O.J. Stått lenge nok uten en klar plan det nå B)

 

gallery_5737_391_794511.jpg

 

Må få montert taket med vinkler til treverket samt lage dører. Lurer på om det skal inn et vindu i plata foran også. Begrenset med tid og ressurser til formålet så er kanskje "godt nok" greit enn så lenge. SÅ, når alle delene/sakene er på plass, med litt gummilister etc slik at den blir sånn passe tett, så må den få et strøk med passende maling/lakk vel....

FF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mangler bare dører nå så:

 

gallery_5737_391_302672.jpg

 

Nå er vi snart klar for ekspedisjon :blink:

 

gallery_5737_391_556312.jpg

 

 

Størrelsen på plata er 150 * 2m. mao. PLASS TIL 2 GODE MADRASSER OG DYNER B)blush

Fant forøvrig takstativet på dynga. Som ektefødt skrotnisse så kunne jo jeg jo ikke la den ligge DER å slenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler bare dører nå så:

 

gallery_5737_391_302672.jpg

 

Dette der bra ut Terje, har sans for dine kreative løsninger:-))

Får vi se den i bruk til helga?

 

Nå er vi snart klar for ekspedisjon :blink:

 

gallery_5737_391_556312.jpg

 

 

Størrelsen på plata er 150 * 2m. mao. PLASS TIL 2 GODE MADRASSER OG DYNER B)blush

Fant forøvrig takstativet på dynga. Som ektefødt skrotnisse så kunne jo jeg jo ikke la den ligge DER å slenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...