Gå til innhold

Pickup 109 1965


boye

Anbefalte innlegg

Det som mangler nå på serie 2 bilen er å få til en forgasser før oppstart. satt en Zenith 361V der som er ødelagt, prøvd med rep sett men ble ikke bra. må en kjøpe en slik https://www.johncraddockltd.co.uk/series/series-2/parts/fuel-system/carburettors/erc2886-g-genuine-new-zenith-carburettor-outright-series-2-31968-84-this-is-new-take-off.html Genuine new Zenith fra Johan Craddock eller er det andre repoduserte som er ok? Søkt litt på forumet og det står begge deler....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Litt oppdatering. Alle bremsesylindre er bytter, noen dårlig bremserør og slanger er byttet. Bruker fluid film alle plasser jeg setter i sammen noe og skruer byttes til rustfritt/syrefast og der det kommer rett på alu har jeg fått tips om å ha pakning med nylon i mellom (under skive) for at det skal holde lenger. Håper det blir ok.  Også prøvd meg på litt lakk. Mid gray som er matt. Styresnekke og rattstamme i fra serie 3 er tatt ut og jeg skal se om jeg får sammen styresnekke fra serie 3 og rattstamme fra serie 2. klarte ikke å finne noe info om det så prøver....

20171111_222858.jpg

20171127_141521.jpg

Endret av boye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spent selv på om snekkekloning går bra.

 

Har eksplodert to coiler gjennom 40+ år med bil så det er sjelden.

Begge plutselig under oppstart.

En etter en time eller to parkering utenfor butikken.

En 5 min etter start vinterlagring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Ja, det er bolt on. Noe jeg erfarte er at en kilde til at bilen er tung på rattet er at foringen øverst på rattstammen var litt trang. Slipte den litt og det går mye lettere... Må flytte over rattstamme komplett siden de har forskjellig lengde og innfesting til ratt. Riktigere lengde synes jeg med serie 2 rattstamme i en serie 2... 

Endret av boye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nesten fått satt sammen. Sliter med luftig av bremser. Ikke lekkasje noen plass som jeg kan se og bare nye bremsesylinere rundt hele. Pedalen siger heller ikke da jeg har fått pumpet opp trykk. Kam det muligens være bremsepumpe for det ? 

20180125_123506.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, boye skrev:

Nesten fått satt sammen. Sliter med luftig av bremser. Ikke lekkasje noen plass som jeg kan se og bare nye bremsesylinere rundt hele. Pedalen siger heller ikke da jeg har fått pumpet opp trykk. Kam det muligens være bremsepumpe for det ? 

20180125_123506.jpg

 

Slet med samme på vår 109»er.

Et par tips og feil jeg gjorde...

Det er litt uggent å få luftet ordentlig foran.

Det er ikke vilkårlig ift klosser bak, hvilken av skalkene som skal til høyre og venstre. Gjør du feil, bommer forstrammer funksjonen. 

Alt dette fikset jeg for og allikevel ikke få det til.

Da viste det seg at det var innvendig lekkasje i den nye masteren.

Regner med at du har justert forstrammer funksjonen på alle 8 skruene!?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tusen takk for svar. Skjønner ikke helt forstrammer funksjon. Hbis det er skruen på baksiden som legger etter båndene virker i hvertfall funksjonen. Ser at jeg kan legge båndene tettere for mindre vandring. Nå er de helt klar uten "subbing"....  om de er satt inn rett har jeg ingen anelse om men de er satt tilbake slik de satt da jeg tok de ut. 

Endret av boye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...