Gå til innhold

Ex mil. "Svibrent"


Anbefalte innlegg

Pokkers bil altså.

Tappa olje, mens det rant seg tomt, justerte jeg stift.

Fylte opp, skulle starte opp og få olje i filteret.

Ikke start- ringte Gaute- vi ble enig om at jeg skulle prøve gammel stifteåpning.

Nå har jeg vel nesten prøvd alle mulige slags stifteåpninger- bilen går ikke.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har elektronisk tenning liggende... Flere 12v coil.

Skal man putte i forgasser med vakumm.. Kjøpe omformer og satse på uoriginal?

 

Fordeleren jeg har liggende (elektronisk) er gammel. Vet ikke hvilken stand den er i. Måte og sjekke det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål kanskje, men har du husket rotoren? Den har jeg nemlig glemt av selv mer enn en gang...

Evt knekt kullstift i fordelerlokk?

 

 

Vist du har sivil/ elektronisk fordeler liggende ville jeg personlig bygd om, lettere å få tak i deler når man er på tur, og kanskje mer pålitelig(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene, det er det første jeg sjekka faktisk :)

Løsning: Begynte i en enda, med "omformeren", den svarte boksen, kall den hva du vil. Her kommer noe jeg glemte å si deg Gaute, bilen har vært på Storgata-bil i Hønefoss (de som kjenner til stedet, vet at "mekanikerene" der ikke har peiling). De hadde nemlig, tatt ledningen fra tenning (hvit), som går inn på omformer og INNI boksen skjøtet den sammen med ledningen som går til coil. Og snurret elektriker-teip rundt. Dermed fikk alltid coil 24volt. Resultatet av dette, var når jeg demonterte coil, rant det olje ut, etter en tlf til Gaute var den konstatert død. Olje ute= defekt coil.

 

Så tok jeg "omformer" og coil fra ex millen som er her på service. Enda med samme symptomer: ikke start, og ikke gnist på stift.

Tok fordeler fra grønn bil, da begynte den og tenne.

 

Det de hadde gjort på Storgata bil, var en dominoeffekt for hele tenninganlegget. Resultat= Defekt coil, defekt kondensator, stift og div annet i fordeler.

 

Hot tips: Hold dere unna Storgata bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotor og fordeler og den slags gikk av moten for 20 år siden. Tror ikke det er så mange bilverksteder i dag som vet å jobbe med gamle tenningsanlegg, så kanskje ''Storgata Bil'' er god på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotor og fordeler og den slags gikk av moten for 20 år siden. Tror ikke det er så mange bilverksteder i dag som vet å jobbe med gamle tenningsanlegg, så kanskje ''Storgata Bil'' er god på andre ting.

Nei, en svart merce 300 vi har, før vi kjøpte den, var der. De skulle skifte glødeplugger, ente med bytte av komplett topp.

 

Sånn kan man fortsette. Flere eksempler fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av Storgata bil. Har opplevd de som både profesjonelle og rimelige når det har vært tvilstilfeller. Nå er det riktignok et par år siden jeg benyttet de sist, men de har nå gjort godt arbeid på alt fra bytte av dynamo til å skifte gearkasse på de bilene jeg har hatt. De skaffet også en pumpe til clutchen på en bil jeg hadde til et par hundrelapper, i motsetning til orginalvaren som hadde et ekstra siffer i prisen. Men igjen - det er noen år siden, så det kan jo hende at ting har forandret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen oppe og går igjen!

Dog ikke helt bra.

 

Går pent på tomgang- og ved gasspådrag, justert bladningsskrue og fordeler. Men i oppoverbakke så er det en eller annen tikking når jeg har pedalen i bånn (den er ekstremt lat, sånn har den ikke vært før) men når jeg slipper opp gasspedalen forsvinner tikkingen. (selvom pedalen er i bånn, så har den ikke veldig høyt turtall, såvidt den drar i giret sitt.

 

Renset glasset på fødepumpa igår, mye dritt der. Kan "latskapen" komme av dritt i forgasser? På flatmark går bilen veldig bra nå, mye sterkere på tomgang enn den har vært.

 

Ja, det glemte jeg. Tusen takk Espen for tenningsanlegget! :) Lykke til med bilen din!

 

WP_20170525_18_02_30_Pro.jpg

WP_20170525_18_02_36_Pro.jpg

Endret av Land Rover for alle penga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventiler er som de skal være 0,25. Justert for ikke lenge siden.

 

Du har vel mistenkt topppakning en gang før Jermund, 1 mai...

Har jo ny liggende. Er jo fort gjort og demontere og bytte.

For høy tenning= vri fordeler motsatt vei av gang retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...