Gå til innhold

Delebilen..... Oddvars 2 dørs RR.


RR-CLASSIC

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ser ut som at jeg har mistet mange bilder fra oppbyggingen av bilen, men de dukker nok opp igjen.

Men etterhvert ble jeg ferdig med sveisinga, og her har jeg kommet et stykke påvei med maling av ramme og karroseri.

Arildsbilder2541.jpeg

009-6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spoler litt fram til nåtid :-) Den skiva som er imellom hengsel til øvre bakluke og karroseri, hvor tykk skal den være?

Kan noen måle på sin bil, evt ta bilde av oppsett. Sånn som jeg har det nå, flukter luka dårlig med C stolpen, og jeg må trykke skikkelig hardt for å få luka til å gå i lås.

20160530_210508.jpg

Endret av RR-CLASSIC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må i såfall måle i morgen.

Husk at øvre luke alltid skal lukkes med to hender.

Det lærte jeg av en gammel mann i England ;)

Joda, hvis du gidder måle/ta bilde som viser mellomlegg / passning bakluke blir jeg takknemlig :-)

Spent nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde en forferdelig klonke lyd fra bakaksel. Fant ut at det var opphengskula på A ramma ned mot bakaksel som var helt gåen.

Måtte gi opp forsøket å få løs opphengskula. Fikk en proff med hydraulikkpresse til å bytte selve kula.

Her er den på plass :-) måtte ut å prøve, og joda, det ble slutt på klonkelyden. Måtte bare ta noen bilder da. Fine bilen, flinke bilen :-)

20160613_172201.jpg

20160613_195536.jpg

20160613_202122.jpg

20160613_202106.jpg

20160613_202044.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk, joa det er en fin bil. Planen er jo å kjøre denne oppover til landstreffet. Hvis jeg får den gjennom pkk, og det ikke oppstår for mye lekkasjer og andre tekniske utfordringer. Bilen har jo ikke vert registrert siden 1997.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...