Gå til innhold

Delebilen..... Oddvars 2 dørs RR.


RR-CLASSIC

Anbefalte innlegg

Prøver meg på en liten prosjekttråd jeg og. Knoter litt med teknikken fra nettbrettet, men får det vel til etterhvert :-)

Denne bilen kjøpte jeg for å ha som delebil til den "rustfrie " 76 modellen jeg skulle hente i sverige i 2005.

Det viste seg at den var langt fra så bra som selger innbilte seg. Jaja, han var nok bare uvitende om hvor han skulle lete etter rusten, da han bare skulle selge den fra farens dødsbo og ikke var bilinnterresert selv.

Joda, 100 mil bomtur er jo morsomt nok det, og ikke fikk jeg kjøre Range Rover hjem igjen heller!

Men delebilen hadde jeg jo sagt jeg skulle ha, og da jeg begynte å studere den fant jeg ut at den var like bra som svenskebilen.

Denne bilen reddet jeg fra døden, da ungutten som hadde den skulle til å kappe taket av den, og herje litt i skogen med den før han sendte den til hugging.

RangeRover15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg har plukket på en RRc i den fargen men den tror jeg ikke kan være denne.

Den var bare innom for å få bekreftet syk motor og enda sykere ramme og karosseri.

Men jeg syntes den kledde fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plukket på en RRc i den fargen men den tror jeg ikke kan være denne.

Den var bare innom for å få bekreftet syk motor og enda sykere ramme og karosseri.

Men jeg syntes den kledde fargen.

Ja, det var vel bare fargen som holdt den sammen da tenker jeg.... :)

 

 

 

Moro med prosjekttråd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mere ja, trodde først det var en gammel Televerksbil, men denne bilen ble levert til Norsk filmtrykk i Stavanger 10/7 1978. Originalfarge Tucson Blue. Senere ommlakkert til spygrønn, og så til lyseblå.

Senere innom flere eiere, bland annet en ikke ukjent UP sjef i Troms :-)

RangeRover13.jpg

RangeRover09.jpg

RangeRover14.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den var lyseblå ja! Nå er den British racing green. Begynte på dette prosjektet for 10 år siden. Skulle først bli skogsbil, men etterhvert tok det ene jobben den andre og fikk etterhvert lagt så mye jobb ned i bilen at skogsbil blir det ikke:-)

Her er noen bilder som viser hvordan den var. Ihvertfall det som syntest, etter at forrige eier hadde begynt demontering mtp rep. Det ga han opp, og skulle som sagt kappe.....nei fy!

Som dere ser var jo dette en pærle, ihverfall i forhold til Ronny's prosjekter :-)

RangeRover05-1.jpg

RangeRover03.jpg

RangeRover11.jpg

RangeRover12.jpg

RangeRover06.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, bedre sent en aldri :-) Har nå tatt litt bilder opp gjennom åra, men skulle jo ha tatt flere. Skal se hva jeg finner. Håper jeg skal få den ut på veien i år. Har litt montering igjen, men all sveisejobb og lakkering er ferdig. Må lakke felger og støtfangere kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette ??

 

Må innrømme jeg ser for meg denne i Tuscan Blue farge som ferdig ???

Ikkje akkurat:-)

Veit ikke hvorfor bilde legger seg 90 grader feil. Som du ser Tuscan så er den grønn. Blir ikke noe originalbil dette, men ingenting er gjort som ikke er reversibelt. Hvem vet, kanskje den blir blå/ original farge igjen?

Da jeg startet dette prosjektet hadde jeg det for meg at den ville bli stilig i BRG med hvitt tak. Dette var tilbake i tid da en todørs var noe man nesten fikk kastet etter seg, og ja, jeg angrer litt på at jeg ikke gikk for original farge. Men nå skal jeg ha den på veien og bruke den litt, så får vi se hva framtiden bringer.

Okke som, fin blir den :-)

DSC_0059.jpg

Endret av RR-CLASSIC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...