Gå til innhold

Stig-RRunes LR bilpark


Stig-RRune

Anbefalte innlegg

  • Svar 310
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det er så fint å få noe nytt?

Nye støtdempere bak på Blåbæret i dag.

 

Discoen har sluttet å pipe. Etter en tur/retur Ski-Sjusjøen, får en si friskmeldt på vifta?

IMG_2756.JPG

Endret av Stig-RRune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er nok noen gamle blå Bermach 2" som sto på, kjøpt HD fremme mtp vinsj i fremtid. Koster vel fra røffly 250-260 per fjær og oppover avh av merke.

 

Hvis du vil, kan du få de gamle framfjærene for en pose snop? Evt levering i Elvedalen eller om du vil ordne frakt fra Lillehammer hvor de befinner seg nå. NB! De er rustne, men brukbare ei stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Troll har fått ny jordingskabel fra ramme til batteri og nytt AGM - batteri fra Biltema?

 

Måtte knabbe det han fikk i vinter og sette i Blåbæret, da det som sto fra før var for stort til å kunne festes.

Endret av Stig-RRune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Driftsstans på vei til Glaskogen forrige helg, Discoen dette gjelder. 

Kuttet plutselig ut langs veien. Ikke så gla' da, gitt;-(

Symptomer: ville ikke starte, hylekor fra dieselpumpa. Brukte opp det meste av stem, før tappet ned dieselfilter, luftet, og fikk start. Hva skjedde? 1,5 km, samme gjentar seg, men får ikke start. Fikk hjelp sv hyggelig svensk Land Rover-eier og med startkabler starter bilen. Men stopper etter drøye 5 min. Blir tauet til camp, mobiliserer slekt og venner, får brakt dieselfilter, dieselpumpe og dysetettinger. Synderen er dieselfilteret. 

Løsningen var enkel, dommedagsprofetier var imidlertid på plass:-)

Nå har jeg også boks med vitale småtterier i bilen...,, Jadda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor stoppet Disco 2'n i dag? Jo, selvsagt helt på bånn....  på bånn i Oslofjordtunnelen:-((

Heldigvis har jeg lært, og skiftet dieselfilteret med reserven som ligger i "i tilfelle rottefelleboksen" umiddelbart. Så det er vel noe f...skap i tanken. Heldigvis så startet den igjen, og vi kjørte ut av det sorte hullet:-)) Men.... politiet kom fort gitt, tunnelen ble stengt og greier;-)

 

Mor skal selge bilen nå;-0 Tør ikke å kjøre i tunneler og heller ikke gammel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå. Det gikk jo fint, men pulsen økt litt nedi der, det skal jeg innrømme. 

Hun overdriver vel litt også;-) håper jeg, hehe

 

Ruskediesel fra lavprispumpe har gitt dritt på tanken kanskje? Kjører så tomt jeg tør, og tapper resten om det går å tappe tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det etter sverigeturen, så egentlig ikke fullt og tett ut, men kanskje mer som om lamellene lå inntil hverandre, klistret sammen.  

Endret av Stig-RRune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...