Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takker takker gutter!

 

Vel, innimellom haggelbygnene i dag fikk jeg nå gjort litt til med Defenderen.

 

11043368_437001069789145_551585051127282

 

Var innom hos tollen med dette her og kikket pent på dem med lua i hånda.

Og dro kortet så den der avgiften ble betalt. Fikk og bestillt nye skilter til Defenderen, denne gangen hvite.

 

Så gikk turen hjem og arbeidslysta trengte seg på, bare for å irritere Dråget enda mer med alt jeg får gjort om dagen:)

11051914_437001073122478_530461177705097

 

Ut røyk varebilveggen og resten av røkla.

11000379_437000923122493_446221681074103

 

Og inn med orginale seter i denne omgang. :) De har drop in på biltilsynet her på Torsdag, så jeg tenkte å benke meg utenfor der 07:30 og håpe på medvind.

10980160_437000916455827_519135642995160

 

Må finne på noe lurt baki her etter visning. Trenger bagasjeplass, så det blir å kopiere Helge sin løsning bak i bagasjerommet ja.

Ellers så må jeg høre med Dråget når kontaineren med silent coat eller hva det heter kommer. Trenger litt mer støy demp her og der.

 

Og sånn gikk nå dagen...Nå er det logistikk runder med kidsa.

 

1888895_437001063122479_3368252927078325

 

Han her blir litt sjalu når han andre får litt stell men...

1097093_293945380761382_214824943_o.jpg

 

Ha en fortreffelig kveld.

Ble rett og slett ikke noe Overdrive i dag heller :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du irriterer meg nok ikke Espen. Som god kamerat er jeg nok mer stolt av deg :) Godt jobba!!

 

"Containeren" med silent coat ligger klar på posten. 30kg, så du må nok hjelpe damen bak disken med løftet...

 

Jeg kommer forhåpentligvis hjem i morgen. Det blir nok ikke så veldig mye tid til bilskruing på meg denne friperioden, så du kan slappe av litt nå. Har lovet meg bort til noen prosjekter på hjemmebane...

Men... om du skulle få ånden i forhold til den overdriven, så hadde det jo vært effektivt å stå side om side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den defenderen din stått på lager siden den var ny? Den ser da uforskammet strøken ut ^_^

 

Takker og bukker. Forrige eier får ta den skryten, jeg bare prøver å holde den ved like, og gjøre den litt mer min, og familie vennlig.

 

Må ut å justere bak benker nå, og sette i den flotte orginale "kopp og ting" holderen mellom forsetene. Der er visst allerede noen hull til benkene så da får jeg feste dem ordentlig.

 

Hvordan er den der regelen med sommer/vinter dekk. Jeg hadde jo så inderlig lyst til å sette på sommerhjul, så jeg gjorde det her om dagen, men jeg bør kanskje ikke utfordre for mye på kontrollen med seter så jeg setter på vinterhjula igjen?

 

- Ellers så må jeg bremse oppgraderingene på Defenderen etter at setene kommer inn. ØK snakket nemlig i går om at det kanskje ikke var så dumt å selge unna Discoveryen nå som Defenderen var så bra.... Jeg slang inn litt krydder om verditap og pålitlig traver...Vi får se hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! En familietur til Hovden i Defenderen så tenker jeg Discoen står trygt på tunet. Husk å ikke bytte til Pumaseter før denne turen da...

 

Ellers så er det bare å sjekke etter M+S merket på dekksidene dine. Er de M+S merket så er de i prinsippet også godkjent som vinterdekk. Nå er det imidlertid ikke forbudt å kjøre på sommerdekk om vinteren, men det er påbudt å være skodd etter forholdene. Dette kan igjen føre til litt forklaringsproblemer dersom du sklir av veien på sommerdekk på islagt vei. Piggdekk etter en uke etter påske derimot, det er forbudt.

 

Edit: Og skulle du allikevel vurdere D3'ens stilling i familien så kan vi jo diskutere lagring et annet sted i bygda. :) Har jo oppbevart dine biler før.

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med varierende hell føler jeg Kjartan... PS- Kona kan ikke være så kresen på transport middel da Kjartan, husk hva hun pendler med til vanlig.. Sier til vanlig, for i dag var nemlig Discoen borte når jeg kom ut, mens en 12 volts batteripakke står å tar opp plass i garasjen....

 

Så jeg regner med, uten å ha sett, at det ikke er M+S på Mud terrain 2 :)

 

Får plukke dem av for ikke å trekke opp stemingen i feil retning tenker jeg. Tar jo ikke lange tiden.

-Sitter og haler ut tiden for å gå ut å fikle med de benkene bak kjenner jeg.... huff da.

 

- Hvor blir det av skippertaket?? Det var da vidderlig seriebiltaket jeg kjørte på skroten. ;)

 

Espen

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for visning i morgen.

 

Nyinsatte seter, nyvasket og ny oljet her og der. Husket å olje rundt vindusviskere og denne gangen.

 

10505103_437374879751764_792816337314797

 

Legg merke til detaljen med vinterdekker og da, bare for å please.... :)

Fikk vasket over Rotta og, fruens el bil. Den er så liten at jeg bare kastet svampen på den, så var den ferdig polert:)

 

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med varierende hell føler jeg Kjartan... PS- Kona kan ikke være så kresen på transport middel da Kjartan, husk hva hun pendler med til vanlig.. Sier til vanlig, for i dag var nemlig Discoen borte når jeg kom ut, mens en 12 volts batteripakke står å tar opp plass i garasjen....

 

Så jeg regner med, uten å ha sett, at det ikke er M+S på Mud terrain 2 :)

 

Får plukke dem av for ikke å trekke opp stemingen i feil retning tenker jeg. Tar jo ikke lange tiden.

-Sitter og haler ut tiden for å gå ut å fikle med de benkene bak kjenner jeg.... huff da.

 

- Hvor blir det av skippertaket?? Det var da vidderlig seriebiltaket jeg kjørte på skroten. ;)

 

Espen

 

Hvis du mangler ...tak, så er det bare å hente hos meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Fikk vasket over Rotta og, fruens el bil. Den er så liten at jeg bare kastet svampen på den, så var den ferdig polert:)

 

E

Haha! Du får jammen sagt det! :lol:

 

Dra på med en skikkelig vaskerunde, så kanskje den forsvinner helt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel plastrens som skal til for å rense den vekk fra gårdsplassen.

 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva???!! Den er jo så fin atte....

 

11001624_437438739745378_798612416199106

 

Når det er sagt så har den spart meg for masse mas! Dessuten er det litt i andre skalaen av bilene rundt om kring gårdstunet her. Bedre veltebur enn en Defender i allefall, ikke at det skal så mye til :)

 

Den kalles rotta, men den er nå litt søt og den "varseltrekanten" der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst blir jo du veldig søt når du farter rundt i den...

 

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det skal være så personavhengig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fant ikke typegodkjenning, to punkt sele i midten andre seterad(magebelte), sidevendte benker bak måtte dokumenteres fra fabrikk/leverandør

 

§ 16-2 pkt 1 kjøretøyforeskrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, det positive er vel at jeg ble kjent med en hyggelig mann som skulle vise sin nyervervede BMW1200R sykkel.

Den var flott, men han måtte og vise den på nytt, da han hadde en "power box" som de trodde var tuning...som da er en strøm boks som man kan lade fra:)

 

Men gutter, siste ord er ikke sagt i denne saken, og takk for støtte alle sammen. Skal ringe LR etter lunsjen deres er ferdig og snakke med en nyggelig herremann ved navn Klementsen.

 

Så får jeg smøre meg med tålmodighet...og dere som kjenner meg vet jo at det er kjempe lett for meg i slike saker... NOT.

 

E

 

Hit kom jeg, men ikke lengre:

 

11041958_438061546349764_324568980207914

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig problemstilling for forskjellige reg datoer Frode, men kan høre.

E

Hvem Geir, og hvilket årstall har han?

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...