Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo Forum.

Har vært litt stille på mine tråder en stund.

Vil samle mine biler på denne tråden, i det herlige kaos det kommer bli, men da trenger jeg ikke starte ny tråd, når der kommer inn nytt prosjekt, og heller ikke avslutte noen når de plutselig blir solgt videre:)

 

Legger den under prosjekt, og må innrømme her og nå, at det blir prosjekter på bil, prosjekt turer og prosjekt tanker på en og samme tråd.

 

LRF har for meg blitt et forum/vennskap for kunnskap, dele erfaringer, synsing og fjern diagnose.

På toppen av det hele bruker jeg det vel kanskje for å få ut noe skrive kløe, ikke bra nok for å skrive bok, men heller ikke dårlig nok til å la være. Så dere får selv se om dere vil følge med, eller la være.

 

For de som ikke kjenner meg på forum, er jeg 40 år, sørlending, med i sørlandsmafiaen som har garasjevandring, skippertaksklubben som blir styrt med jernhånd av "Dråget".

Hadde det ikke vært for forum og nabolaget her nede sørpå, kunne jeg ikke hatt Landrovere. Jeg er kronisk dårlig på å skru, hiver meg ut på alt for mye og for store prosjekter, byr på meg selv, er nok i overkant fritt talende av og til, men prøver å ikke støte noen,føler meg mest snill og grei, men det får andre avgjøre. Vi er heldigvis ikke alle like :)

 

Har tre barn med samme kona, to jenter og en gutt. De er med på Landroveritisen min, så lenge vi kan dra på tur og sove i telt, gå turer i heia og kose oss.

Og så har vi fått oss en liten hund ja, stemmer det. (En Cavalier King Charles Spaniel som det så fint heter)

 

Bilene mine blir introdusert litt nå og da, siden det er de det pleier å være litt gjennomtrekk på.

 

Digger seriebiler (selv om jeg ikke har noen nå)

Har en Discovery 3 som familefrakter ( heter Vedhenget)

Så står der et prosjekt av en 110" HICAP i garasjen (hvem vet når den blir ferdig)

Defender 110

 

- Sånn, da har jeg vel skrevet nok på første post, så vi sees plutselig, ja sees! Det er nemlig det beste med forumet og dens deltakere, det er ufattelig moro å treffe dere rundt om, nå og da.

 

 

 

1522495_414160368739882_1461964408436977

 

 

Vennlig hilsen

 

Espen Wilhelm

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Grattis med ny tråd! De andre trådene du har startet dør jo når du selger bilene... blush

 

Kronisk dårlig på å skru er vel en sannhet med modifikasjoner. Er jo du som har holdt liv i diverse prosjekter i nabolaget blant andre som litt lett mister motet og arbeidslysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide - gleder meg til å følge med på alle bilene på en og samme tråd. Har sant å si aldri helt fått taket på disse ved-greiene.

Enig i at den D3'en var kul ( sikle sikle).

Synes det virker som dere koser dere fint der i sør - er litt misunnelig på garasjevandringsgreiene dere har fått til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

 

Kronisk dårlig jo, hadde gått luks åt skogen om ikke ingenører og helsepersonell i nabolaget hadde hjulpet meg. En rett "strek" innimellom og så blir det bra.

Her er Nyeste prosjektet.

 

10687522_393088547513731_189971164227792

 

Den fikk seg noen beskyttelser for hjørnene bak her for en uke eller to siden og, så jeg ikke trenger å tenek fullt så mye på rygging uten rygge sensorer :)

10854398_433212850167967_360375462295194

 

10842076_433213016834617_442905411802344

 

På besøk hos skippertaks diktatoren, med assistenten hans lettere henslengt på planet av Tinnitus.

Og et siste bilde av et kjapt forum treff med Telindor her om dagen. Fikk jo tatt bilde, men Terje fikk lagt ut samparkeringen først:)

10960002_433213360167916_296739395976942

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og oppgradert til fete vindusviskere som gjør bilen rett nymotens:)

 

10989340_433213046834614_703765027804552

 

Beklager vinterhjul og tidenes kjedeligste felger, men sånn er det. Ser litt ut som en herregårdsvogn nå...

Endel lyd demping er gjort, endel står igjen. får og komme i hakk med å få omregistrert den til 9 seter. Slik at jeg kan få i Puma seter og gjøre noe med fremstolene og.

Overdriven ligger og venter i garasjen, til jeg har tid og lyst igjen. Dessuten venter jeg på det uungåelige injector harness fra EWS, så jeg kan få byttet det og. DET er første prioritet når det kommer. Når den er godkjent med fler seter, da kommer det på litt moro ting. Ting jeg ikke vil ha på når jeg kjører inn porten på trafikk stasjonen. Vil ikke ha noe som tar bort fokus fra seter og slikt:)

 

Nei, nå er det ut å hugge litt mer ved på hytta, måtte dere alle ha en flott dag videre.

 

Espen.

- Landreas, vårmønstring i oslo eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig ^_^ men.... hva er forskjell på grønne plater og hvite plater foran .. de med tallene, fattig og rik?? :P

 

Tja, i mitt tilfelle betyr grønne skilter amputert familie tur, mens hvite betyr hele familien på tur med telt og full oppakking :)

 

Tar gjerne en vårmønstring (eller billøst treff) på byen i Oslo jeg altså. Det er ok å få treffe dere der og:)

 

Andreas og jeg hadde en liten tur her i vinter, det var trivelig det.

 

Disse besøkene og garasje vandringene vi har her sørpå er trivelige greier, og når jeg "av og til" selger en bil, er det som regel...ikke alltid, til en i nabolaget :) Og da kan jeg besøke dem i ny og ne, sånn som her :

 

10991534_433213223501263_159419285975987

 

Her er vi innom Kjartan/Kulien og hilser på Vedskjulet som har vært rundt halve nabolaget her nede. For tiden venter han på en uventet transplantasjon, da nøye undersøkelser ved siste "legebesøk" sa at han trengte en ny skulder. Det kom som et sjokk på ham og alle vennene hans.

 

Sitter på hytta nå, slapper av, og planlegger litt skruing når vinterferien er over. -Det og en rydd i garasjen etter "raseringen".

 

Her later jeg som jeg har hvite skilter Ragnar :)

 

10505210_433213156834603_748741451192005

 

Grå i allefall:)

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei Espen!!! Du kom meg i forkjøpet!! :):)

 

Jeg hadde tenkt å starte tråden: "Wilhelms samletråd" for deg. Du har snakket om det så lenge at jeg syntes det var på tide å få gjort noe med det. Men det syntes tydeligvis du også ^_^

 

Godt å få deg i dokumentasjonsmodus igjen. Vi har jo så mye kontakt at jeg strengt tatt ikke trenger å lese om prosjektene dine på nettet... men jeg gleder meg stort til å følge tråden din likevel.

 

Setter stor pris på ditt "blide åsyn" Espen, og håper på mange gode treff i og utenfor garasje i årene som kommer!

 

 

Edit:

Og Skippertakklubben... den hadde ikke vært den samme uten deg! ;)

Endret av Dråget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle bare visst hva jeg har gjort nå Frode/Dråget!!

Jeg har unnlatt å fortelle deg det, så du kan få en overraskelse når du kommer deg hjem, du kan jo ikke vite alt jeg gjør:)

 

 

Ha ha, hadde forresten vært morsomt om du måtte ha kick startet tråden min da. Det er jo stort sett i, og utenfor din garasje jeg har skrudd i det siste.

Om jeg kanskje kan finne litt motivasjon til å få på aksler og slikt på Pickupen og, så blir nok Wilhelm og fornøyd skal du se.

 

Men først er det fler seter i Defenderen som står på tapetet.

 

Jøss å greit med samle tråd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tiltak Espen. Har alltid likt trådene dine og skrivingen din. Kjempe gøy å se du har skaffet deg en 110. Dette har gått meg helt hus forbi. Kjøpte meg en MY98 110 som kom i tunet igår. Endelig.

Synes din 110 var knalltøff. Må få sett den i live i år håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tiltak Espen. Har alltid likt trådene dine og skrivingen din. Kjempe gøy å se du har skaffet deg en 110. Dette har gått meg helt hus forbi. Kjøpte meg en MY98 110 som kom i tunet igår. Endelig.

Synes din 110 var knalltøff. Må få sett den i live i år håper jeg :)

Så Gøy Martin. Da får vi ta et treff.

Gratulerer med Defender du og da!

Magne, når årstiden passer best, eller du er i traktene, må du svinge innom :)

Kaka er god den.

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller til å tro at han har kjøpt en hel masse siden du dro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...