Gå til innhold

One ton - hva nå da :-)


Åge

Anbefalte innlegg

Deksel over eksosventiler, hva med å løsne radiatoren fra sine fester og flytte den litt sideveis? Kan du ikke da trekke dekselet framover?

 

Lykke til.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :) som var med en kompis på lengre kjøretur med stor tilhenger i går og hentet en annen spesiell LR pick up ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er lurt å bruke tid på sjekk av muligheter.

 

Og det er også lurt å ikke "ødelegge" noe.

 

Det er også smart å holde kontiunitet i skru-jobbene, slik at man ser resultater.

 

Men gjenstridige muttere løsner lettere etter at diverse lurium man sprøyter på får virke en tid. Så litt "slakk" i framdrift må man regne inn. Selv sprøyter jeg på rustløser på ting jeg vet jeg må løsne i framtiden, slik at dette får "jobbe" mens jeg gjør andre oppgaver. Mulig jeg gjentar påføring av rustløser også.

 

Fortsatt fin dag ønskes til alle

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hei, da var også eksosventilene justert !

 

Fikk manifoilden ut med bruk av 565 og tålmodighet. 1 bolt brak i festet til eksosrøret. Den tenkte jeg å borre ut, og erstatte med en annen bolt med mutter.

 

Nå skal dekslet renses nye pakninger på og begge dekslene på plass igjen. Så skal oljen ut, filter skiftes, så begynner vi å nærme oss en prøvestart - tror og håper jeg :-)

 

008.JPG

 

010.JPG

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, går ikke så fort her, men ventiler er justert, radiator drentert, og ny kjølevæske fylt på. Lekker på ett par kjøleslanger som jeg må bytte, men den dimensjonen hadde de ikke på Torshov idag.

 

Bolten jeg knekte på overgangen manifoil - eksos er borret ut. Jeg tenkte å erstatte denne med ny bolt med mutter. Er det noen som har gode forslag til hvilken type bolt man skal bruke her? ("Vanlige" fra Biltema, eller spesial av en eller annen type)

Fikk nok med noe av godset i manifoilen når jeg borret, men ingen sprekker å se. Så tenkte å bruke monteringspasta, spesielt på denne bolten.

 

Forøvrig så gjorde en grovrengjøringsskive på vinkelsliperen vei i vellinga på gammel møkk, og krakelert lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må filme når du fyrer'n for første gang, da.

 

Jeg har beatilt nye mutre til eksos-manifold og kommer ikke til å spare på kobberpastaen når greiene monteres! Den ene mutteren var så rund at rørtanga måtte brukes!

 

Synes vi jobber godt i parallell nå! blir vel six pot-treff en gang i fremtiden :)

 

mvh Svein Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....

Bolten jeg knekte på overgangen manifoil - eksos er borret ut. Jeg tenkte å erstatte denne med ny bolt med mutter. Er det noen som har gode forslag til hvilken type bolt man skal bruke her? ("Vanlige" fra Biltema, eller spesial av en eller annen type)....

Bruk manifold pinnebolter ja. Noe annet blir bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...