Gå til innhold

One ton - hva nå da :-)


Åge

Anbefalte innlegg

Ja husker denne sto tilsalgs på Rena i 2003.. Hadde mer enn gjennomsnittet lyst til å kjøpe. Men var i millitæret så passet dårlig å handle og bilen ble solgt for jeg ble ferdig.

 

Har de originale tekniske dataene på disse på PCen hjemme. Fikk tak i noen.når.jeg skulle godkjenne min 109 som mange mente var en 1 tonn. Noe Bt fant ut den ikke var. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ai, tøff bil! Vi får følge med på hverandres tråder, siden vi har samme motorisering på bilene våre =)

 

Regner med at det ene bildet viser motor-nummer? Hvor fant du det? (Ser at noen deler passer suffix A og B, osv, så det er greit å ha oversikt over det...)

 

mvh Svein Ivar

No name - prosjektet (Vurderer å kalle bilen min Pensjonisten, siden den ser ut til å være bedagelig anlagt...;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ai, tøff bil! Vi får følge med på hverandres tråder, siden vi har samme motorisering på bilene våre =)

 

Regner med at det ene bildet viser motor-nummer? Hvor fant du det? (Ser at noen deler passer suffix A og B, osv, så det er greit å ha oversikt over det...)

 

mvh Svein Ivar

No name - prosjektet (Vurderer å kalle bilen min Pensjonisten, siden den ser ut til å være bedagelig anlagt...;-)

 

 

 

Hei, ja mange interessante ting på din tråd. Leser den med stor interesse.

 

Det nummeret du så på bildet fant jeg fremme på oversiden av manifoilen høyre side. Om det er motornummeret vet jeg ikke. Har ikke fått den grønne bibelen ennå, så jeg er fortsatt ganske uvitende - og det er kanskje like greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på en ny bilderunde i kveld :)

 

Såvidt jeg har klart å se til nå så ligger det en svær hydraulikk tank nesten bakerst på ramma, altså ikke under under førersetet.

 

Legger dog ved et bilde av det jeg oppfatter som et kraft uttak foran høyre bakhjul, og opp i kassen.

 

 

123.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Da har jeg vært i garasjen og tatt noen bilder. Gikk tom for strøm dessverre, men fikk tatt noen av vinsjen og tilhørende hydraulikk slanger og koblinger.

 

Noen som kjenner igjen noe ?

 

 

003.JPG

 

002.JPG

 

004.JPG

 

005.JPG

 

006.JPG

 

007.JPG

 

008.JPG

 

009.JPG

 

010.JPG

 

011.JPG

 

012.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinsjen er model 8274.

 

 

Noen som kjenner igjen de ulike delene av hydraulikk opplegget, og kan gi meg en beskrivelse utifra bildene jeg la ut i går ?

 

(helt novise på ihvertfall den delen:-))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er oljefilter, clutch master sylinder og diverse pakninger bestilt.

 

Tenkte å justere ventilene før første startforsøk, men ser at innsugssiden skal justeres med varm motor.

Noen som vet om det da blir helt feil å gjøre dette med kald motor ?

Er en 6 sylinder motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Siden vi har samme motor i bilene våre og av ren og skjær nysgjerrighet: Hvilken leverandør synes du har best utvalg til 2.6 motoren? Jeg har funnet mest på FamousFour foreløpig. Noen av de andre betinger mer eller mindre at man har artikkelnr. klart og kan søke på det, og da er jeg litt lost foreløpig. Jeg ser etter bensinfilter, plugger, oljefilter, fordelerlokk, pluggledninger og diverse annet smårask. Har funnet alt dette, men ikke hos samme sjappe. I tillegg tenker jeg at jeg har lyst til å ha en reserve-coil liggende. Vet ikke om coil er den samme som 2.25 benserten bruker??

 

mvh Svein Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har brukt Paddockspares. De har hatt alt, men ikke alt finnes på deres web side. Jeg har sendt dem en mail først med liste på det som behøves, ikke artikkelnr men navn eller forklaring. De svarer fort, og det som ikke er på websiden får du da nr på og må ringe for å få lagt til bestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, nå har jeg justert innsugsventiler, men lurer fælt på hvordan jeg skal få ut dekslet som skjuler eksosventilene, uten å fjerne oljepeiler, manifoil og kanskje venstre forskjerm også ..

 

Dekslet er løst, og har tatt vekk et bend på radiatorslangen og bøyd oljepeileren litt, for om mulig å lirke dekslet opp den veien, men nei. Kommer ingen vei..

 

Justerer man uten å ta dekslet ut, kanskje, men da ser ikke jeg hvordan man kommer til altså ?

 

Har også studert den grønne bibelen, men den sier bare "fjern dekslet".

 

Tips ?

 

Slik ser det ut nå:

 

014.JPG

015.JPG

016.JPG

017.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg jo. En skikkelig dritjobb altså.

 

Fikk løs manifolden på motorsiden. Sitter jo veldig der den går over i eksosrøret. Klinte på med "verktøy på boks". Skal få stå å godgjøre seg til i morgen.

 

Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...