Gå til innhold

One ton - hva nå da :-)


Åge

Anbefalte innlegg

Raptor Bedlineren sprøytet jeg med pistolen som hørte til kit'et jeg kjøpte på lakksalg.no.

 

Kompressoren jeg har med 25 liters tank sleit tungt innimellom, så en større tank ville nok kanskje være å foretrekke. Trykket, når tanken ikke begynte å bli tom var helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som vet om disse fire hullene på bildet, rundt det store hullet der baklyset skal inn, er ment for innfeste av baklys ?

(Har borret ut tre av fire popnagler som var der)

 

De baklysene jeg har, har tre innfestingsskruer, og de stemmer ikke med disse hullene uansett hvordan jeg snur og vender på det.

 

Fantes det originalt baklys med fire skruer for innfesting, eller er de bare der tilfeldig, slik at løsningen er å borre opp tre nye hull?

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er i gang med blinklys og nødblink, og da dukker det opp spørsmål.

 

Den nødblinkbryteren som var i bilen ser ut som på første bildet under. Spørsmålet er om ikke dette er en bryter inklusive releet for nødblink som kan håndtere alle fire blinklysene samtidig. Dette releet kommer i tillegg til det vanlige blinklys releet ?

 

Jeg kjøpte et nytt sett av kabler for nødblink fra Autosparks, og det inkluderer et nødblinkrele. Settet er sagt skal være "easy to fit"

 

Se bilder under.

Hva gjør jeg? Bruke bryteren som antageligvis har et rele i seg (?), eller kjøpe ny bryter og bruke releet som fulgte med fra Autospark ??

Hvordan kobler jeg inn den multipluggen fra Autosparks ??

 

Takknelig for hjelp

 

Eksisterende nødblinkbryter med rele ?:

 

IMG_1850.JPG

 

 

Eksisterende blinklysrele:

 

IMG_1853.JPG

 

 

Sett kjøpt fra Autosparks:

 

IMG_1856.JPG

 

 

Forklaring fra Autospark:

 

IMG_1858.JPG

 

 

Skjema jeg fant på Serie 2 klubben i UK:

 

IMG_1859.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det går fremover, det gjør da det, men sakte. Lurer på om det skyldes at jeg egentlig ikke vil bli ferdig, redd for hva som skjer den dagen det kommer skilt på den...

 

Nå er det lys i alle retninger. Hovedlys, langlys, parklys, blinklys, bremselys og ikke minst nødblink. Vindusviskerne virker. Det er til og med lys i dashbordet ?

 

Burde komme skilt på denne til våren. Så får tiden vise hva som da skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen,

 

Er det noen som har montert sikkerhetsbelter i sin serie 2 ?

 

Brakettene som skal på yttersiden av de to ytterste setene har jeg bestilt, men lurer på hvordan beltene er festet i bakkant av setene.

 

Ser i den store grønne boken, og i delekatalogen, at det er noe de kaller gusset bracket med delenr 345123, som kan se ut som forankringspunkter. Disse fant jeg hos http://www.johnrichardssurplus.co.uk/seat-belt-anchor-lwb-345123.html, men de kan sikkert lages av vinkeljern også. Spørsmålet er hvordan disse festes til bilen ?

Eller om det finnes andre måter å gjøre dette på ?

 

Bilen har tre seter.

 

Takker for hjelpen ?

 

Gusset bracket:

 

 

IMG_0119.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

 

Noen som vet om en god måte å feste ringen som holder glasset for speedometer til dashbordet ?

 

Og, hvilke krav stilles egentlig til bilen for å få prøveskilt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Noen som vet om en god måte å feste ringen som holder glasset for speedometer til dashbordet ?

 

Og, hvilke krav stilles egentlig til bilen for å få prøveskilt ?

 

Chassi nr, og kjørbar tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skal igang med å skifte bremse hovedsylinderen, men må skaffe meg en rundnøkkel, så slipper jeg å dra niplene runde (håper jeg). Har sprayet de i lang tid nå med jamaica olje. Ny sylinder ankommet fra øya i vest.

 

Og så var det visst en båt som skulle klargjøres for sesongen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...